Thursday 30 June 2011

Masters of Horror sæson 2 i postkassen

I dag modtog jeg langt om længe MASTERS OF HORROR SÆSON 2 volume 2 og for et par dage siden fik jeg volume 1. "Langt om længe" betyder ikke, at jeg har måttet vente længe, men at det sgu tog mig rigtig mange fuldmåner at få dem bestilt. Sagen er den, at jeg hele tiden villet bestille den amerikanske udgave (scannet i dette indlæg), men jeg endte med at bestille den engelske i stedet, som er noget billigere. Desværre ligger DVD'erne så ikke i et dødt menneskehoved, men om ikke andet har begge bokse "smudsomslag", som var det bedre bøger (!!!)

Jeg modtog også Shout! Factorys eminente, nye udgivelse med efter sigende flotte, flotte udgaver af de tre Roger Corman-producerede filippinske film THE BIG BIRD CAGE, BIG DOLL HOUSE og WOMEN IN CAGES. Jeg har endnu ikke checket dem, men de skulle være i eminent flot billedkvalitet. Og så er det iø også en lang 60 min. doku med titlen FROM MANILLA WITH LOVE om tilblivelsen af BIRD og DOLL.

4 comments:

  1. Jon Helge Hesby30 June 2011 at 22:40

    You do know that the region 2 release is a poor NTSC to PAL conversion, mate, with inferior quality compared to the US box set? Typical Anchor Bay Uk hack job! Personally, I got the skull box set of Ebay for around 25 dollars including shipping. :D

    ReplyDelete
  2. Virkelig? Fandens! Man kan tilsyneladende aldrig vinde. :(

    ReplyDelete
  3. Jon Helge Hesby30 June 2011 at 23:11

    Vel, fullt mulig at du klarer deg helt fint med denne utgivelsen for det. Er ikke forfredelig kvalitet for å si det slik, men en del ghosting / blurring etc. må du desverre regne med. Sende deg mitt eksemplar i posten? :D

    ReplyDelete
  4. Mener du sende mig dit eks af UK-udgaven? Tusind tak for tilbuddet, men jeg har desværre allerede købt hele sæson 2 på UK dvd. Jeg vil naturligvis gerne ha den bedste kvalitet og køber velsagtens den amerikanske fra Amazon. Det undrer mig, at jeg ikke kunne finde noget info om den dårlige UK-udgave. Dvdcompare skriver, at de er lige gode ("OVERALL: Draw. R1 and R2 releases appear to be identical"). Og på Dvdbeaver kunne jeg ikke finde noget overhovedet. :/
    Har du også sammenlignet sæson 1 og 3 (Fear Itself)? Jeg har den skandinaviske udgave af 1 og UK af 3 (har ikke set Fear endnu) og husker ikke, hvordan den første så ud. LOL.

    ReplyDelete