Dramatisk scene fra en af filmens klassisk trænede karakterskuespillere. |
Friday, 8 December 2017
Popcorn, ben på bordet, og blodfarmernes invasion kan begynde
Jeg fik set INVASION OF THE BLOOD FARMERS (dir: Ed Adlum). Lowbudget horror/exploitation fra 1972. Fint letterbox-print fra Cheezy Flicks. Den er også ude fra Code Red, som ifølge dvdcompare er the version to get, da den er i anamorfisk lbx og med kommentarspor af instruktøren. Trashfilm, men jeg var fint underholdt, og det er det vigtigste.
Wednesday, 6 December 2017
William Fruets gustne home invasion-film udkommer endelig på digitalt format
Dødens Weekend på græsk udlejningsvideo |
DEATH WEEKEND kørte i de danske biografer i 1976 med titlen Dødens weekend. Den blev nu ikke nogen videre succes, under 8000 mennesker var inde at se den (og det er synd, for det er en topfilm i home invasion-subgenren). Jeg har iø selv set den i biografen, men dog ikke i '76, men da Faces in the Dark-festivalen viste den på 35mm i 2016. Jeg checkede iø lige min egen blog, og jeg kan se, at første gang, jeg så DEATH WEEKEND, var en fredag den 13. i 2008!
Direktelink til Studio S' egen omtale.
Amerikansk trailer:
Japansk DVD-trailer:
VERBOTENE FILME - Das Erbe des Nazi-Kinos (Felix Moeller, Tyskland 2014)
Fransk titel: Les Films interdits du 3éme Reich
På den fransk-tyske TV-kanal ARTE TV er de rigtig gode til at vise fine dokumentarfilm, og i går aftes genudsendte de VERBOTENE FILME - Das Erbe des Nazi-Kinos [Forbudte film - Arven efter Nazi-filmene]. Mellem 1933 og 1945 producerede man 1200 film i Tyskland. 300 af disse blev efter krigen forbudt af de allierede. 40 af disse film er stadig forbudte i Tyskland.
Den cirka 53 minutter lange dokumentarfilm ser nærmere på disse film, deres betydning under krigen, og den spørger, hvorfor de stadig er forbudte. Og spørger, om de stadigvæk bør være forbudt. Adskillige af de forbudte film ligger på YouTube, idet fans (muligvis uden for Tyskland) har fundet prints og gjort dem tilgængelige. Jeg så og optog filmen fra TV, men den ligger også på ARTE's hjemmeside frem til den 11. december. Desværre er visningen kun officielt tilgængelig for seere i det tysktalende område (Tyskland, Østrig, Svejts) og Frankrig. Filteret er dog ikke bedre, end at man alligevel som dansker kan se filmen ved at downloade den. Filmens originalsprog er selvsagt tysk, men kan også ses med fransk voiceover. Efter doku-filmen viste ARTE en af de Nazi-film, der ikke er på den forbudte liste; Veit Harlans KOLBERG, lavet i 1945 i krigens sidste dage (jeg så den ikke). Jeg kender intet til disse propagandafilm og har ikke set een eneste af dem, men doku'en var bestemt god.
På den fransk-tyske TV-kanal ARTE TV er de rigtig gode til at vise fine dokumentarfilm, og i går aftes genudsendte de VERBOTENE FILME - Das Erbe des Nazi-Kinos [Forbudte film - Arven efter Nazi-filmene]. Mellem 1933 og 1945 producerede man 1200 film i Tyskland. 300 af disse blev efter krigen forbudt af de allierede. 40 af disse film er stadig forbudte i Tyskland.
Den cirka 53 minutter lange dokumentarfilm ser nærmere på disse film, deres betydning under krigen, og den spørger, hvorfor de stadig er forbudte. Og spørger, om de stadigvæk bør være forbudt. Adskillige af de forbudte film ligger på YouTube, idet fans (muligvis uden for Tyskland) har fundet prints og gjort dem tilgængelige. Jeg så og optog filmen fra TV, men den ligger også på ARTE's hjemmeside frem til den 11. december. Desværre er visningen kun officielt tilgængelig for seere i det tysktalende område (Tyskland, Østrig, Svejts) og Frankrig. Filteret er dog ikke bedre, end at man alligevel som dansker kan se filmen ved at downloade den. Filmens originalsprog er selvsagt tysk, men kan også ses med fransk voiceover. Efter doku-filmen viste ARTE en af de Nazi-film, der ikke er på den forbudte liste; Veit Harlans KOLBERG, lavet i 1945 i krigens sidste dage (jeg så den ikke). Jeg kender intet til disse propagandafilm og har ikke set een eneste af dem, men doku'en var bestemt god.
Subscribe to:
Posts (Atom)