Tuesday 27 September 2011

For lige at gøre en lang historie kort...

...så skal jeg være i Virksomhedspraktik på en avisredaktion fra i morgen. Ikke noget med at ødelægge ryggen denne gang (håber jeg inderligt!). Jeg fortalte redaktøren, at jeg selv er redaktør for et filmblad, men at jeg ikke kan leve af det (specielt ikke eftersom det er 7 år siden, der sidst er kommet et nummer, haha. MEN DER ER ET NYT PÅ VEJ!!!) og at jeg derfor gerne ville prøve om journalistvejen kunne være en ny karriere for mig. Det skulle forbavsende lidt til, før han sagde, "Jamen vi kunne da godt ha' dig gående en 4 ugers tid". Yay, kanon! "Men vi dækker jo ikke rigtig de der film", fortsatte han. "Øhh, det gør skam heller ikke noget", forsikrede jeg ham. Og i dag, hvor jeg så lige skulle ind med papirerne fra Jobcenteret, spurgte han, hvad jeg så kunne tænke mig at skrive om; "Tja", sagde jeg, "som du sagde, skriver I jo ikke om de der 'nichefilm'...". Så sagde han, "Jamen hvad med om du skrev en serie om..." og så nævnte han noget interessant, som jeg straks var med på, så medmindre noget går helt galt, så er det dét, jeg går i krig med. Mere om det senere (man skal vist nok holde den slags ind til kroppen, indtil det er på tryk, haha).

Jack J, Kairo.

3 comments:

  1. Tillykke med det! Du har vist fundet dit kald. Den avis er jeg da nødt til at læse til den tid.

    ReplyDelete
  2. Tak-tak. Jeg siger til, når vi kommer så vidt. Jeg undrer mig bare over, hvor frimodig de tillader, at man er i sådan en avis. Jeg får jo nok ikke heeelt lov til at skrive som her på bloggen eller i STAY SICK!

    PS: Hvordan mon det kan være, at min blog-roll viser, at det seneste indlæg fra Båndsalaten er "The Tragedy of Macbeth". o_O

    ReplyDelete
  3. Der sker mærkelige ting, når jeg går ind og piller ved de gamle indlæg. Ting jeg ikke forstår, må jeg indrømme, for udgivelsesdatoen er den samme gamle 26. marts 2010, selvom Google Læser siger 22. sept. 2011.

    ReplyDelete