Tuesday 8 November 2011

Det dårligste du kan finde på at sige er altid bedre end ingenting

Jeg mødte min fætters kone tilfældigt i går i et indkøbscenter, da jeg lige kom fra arbejde. "Ih, sikke pæne sko, du har", sagde hun (jeg havde mine brune Converse-kopi-sko på). Sidst jeg så hende var til min mosters fødselsdag tidligere på måneden (de af jer, der er så heldige at være på Facebook, har utvivlsomt set billedet af mig og min fætters datter; "Djævleafkommet", som jeg kalder hende) og ved dén lejlighed kommenterede hun også mine sko i positive vendinger (hende: "Sikke nogle pæne sko!" Mig: "Ja, jeg har også vasket dem i dagens anledning"). Dengang var det mine sorte Converse (rigtige, ikke kopi). Hva' fa'en er det med de sko!? Tro folk måske ikke, at man kan finde ud af at købe sko, bare fordi man ikke har en kone til at vælge for en?? o_O
Nå, men i går vidste jeg ikke, hvad jeg skulle give som svar, så jeg fortalte hende, at jeg netop havde være på toilettet.

9 comments:

  1. Jeg tror, man kan få rigtigt mange hits, hvis man starter en sko/tøj-blog.

    ReplyDelete
  2. Det tror jeg sgu osse! Nogle gange, når jeg har surfet fra blog til blog via blog-rolls'ene, og er endt på "pige-blogs" om tøj, så har nogle af de der blogs jo hundredvis af followers!!

    ReplyDelete
  3. Jamen jeg vil i øvrigt gerne tale om sko: De ser nydelige ud, selvom jeg tror, de er kolde om vinteren.

    ReplyDelete
  4. Sandt nok, det er IKKE vintersko. LOL.

    ReplyDelete
  5. Man skulle lave en blog hvor man analyserer og anmelder alfons-tøj... sådanne noget med lange frakker med plys, guldkæder og hat med fjer i...er det bare mig, eller er det ærketypen på en amerikansk "pimp"?... jøsses, 50 Cent ville nok slå mig ned hvis han så mig...godt at jeg er hurtigere end lyset...!
    Jeg har iøvrigt også tænkt mig at anskaffe et par Converse-sko?? jeg synes at de er ret fancy, men jeg skal jo så op i en størrelse 47... og de er vist sjældent på tilbud??

    ReplyDelete
  6. Problemet er bare, at nu da prostitutionsområdet er blevet så tabuiseret, er der nok ingen der ønsker at gå rundt og signalere, de er alfonser.

    ReplyDelete
  7. Du siger noget, Henrik... men det er da en skam hvis man ikke længere kan klæde sig som en "pimp"... ? måske skulle man sigte efter at få fat i det grå guld i stedet? og så anmelde yacht-tøj, der kan bruges i en snæver vending, når vi når sommeren igen...? det kræver selvfølgelig også nok en yacht, men hey - er der vilje, er der råd...?

    ReplyDelete
  8. Jeg husker en blaxploitation-film, som blev lavet længe efter genren var død, vist nok engang i 80'erne, og i den film er der denher pimp fra 70'erne, der bliver totalt til grin af de moderne pimps, som ikke gik i det dersens tøj. Jeg ka' ved den sødeste grød ikke huske, hva' den hed!! Den blev vist på TV3 for 10 år siden eller noget i den stil. Jeg optog den på video, men har aldrig genset den. LOL:

    ReplyDelete
  9. Tror ikke blaxploitation var så populært blandt sorte borgerretsforkæmpere og ledende figurer i det såkaldt sorte samfund, bl.a. pga. de mange stereotyper og fordomme om de sorte som filmene angiveligt var udtryk for.

    ReplyDelete