Friday 8 June 2012

You are number 6. I'M NOT A NUMBER!



Takket være et tip fra et medlem på Uncut forum har jeg netop scoret ovenstående boks fra CDON til den overkommelige pris af 69 kr. (plus porto). Det drejer sig om den gamle engelske kult-serie THE PRISONER (som i 90'erne gik på TV3 som "Fangen"). Hvis du ikke kender serien, men lytter til heavy metal, er der en chance for, at du har hørt noget fra den alligevel; et af IRON MAIDENs numre fra LP'en "Number of the Beast" er "The Prisoner", som indledes med dialog fra serien.

Men ud over det, så er serien en af de bedste nogensinde. Jeg læste i sin tid om den i en detaljeret gennemgang i INFERNO og købte efterfølgende de 4 første afsnit, som var udsendt på 2 engelske salgsvideoer. Hele serien var rent faktisk udsendt, men båndene var dengang dyre og der var ikke noget Amazon eller Play.com at bestille fra - og selvom der havde været, så var der ikke noget internet at bestille det via! (jo, vi havde skam farve-tv dengang i det gamle århundrede, men kun med farverne gul og grøn).

Når man skulle bestille film fra England dengang, var det noget med i det hele taget først at finde frem til en butik og derefter finde ud af, om de overhovedet ville handle med folk på det europæiske fastland, som englænderne dengang ikke havde meget til overs for (Europa var noget ukendt, umoralsk noget, der lå indhyllet i evig tåge ovre på kontinentet). Det skete gerne ved at pløje filmblade igennem for at finde en reklame med en adresse (jeg bestilte fra en butik i Notting hill, som jeg vist nok fandt via en reklame i et nummer af SIGHT AND SOUND, som kan kunne læse på biblioteket). Derefter bestille et katalog fra butikken. Vente på at kataloget skulle ankomme. Udvælge sig nogle bånd. Derefter købe en udenlandschek i en bank (med medfølgende dyrt gebyr) og derefter sende checken i et brev til butikken i London. Og efter to-tre uger fik man så sine bånd.

Da TV3 senere sendte serien, tvang jeg min fætter til at optage alle afsnittene. Senere gik han under jorden og panserne forsøger stadig at finde ham, men selvom det lyder, som om han forsøgte at genopføre handlingen fra tv-serien, så har hans forsvinden vist nok ikke noget med THE PRISONER at gøre. Hmm, eller har det. Hmmm. o_O

Normalt sælger CDON boksen til 349,- og hos Amazon UK koster den britiske udgave omkring de 200.- (inkl. porto). Det danske cover er også for en gangs skyld bedre!



Du kan checke boksen her, men vær hurtig! Da tippet blinkede ind på Uncut Forums neonrør, var den allerede udsolgt, da jeg fik klikket og jeg har måttet vente 14 dage på, at der kom nye ex på lager. Hvor mange de har fået ind denne gang? Hvem ved.

Boksen indeholder i øvrigt også den 95 minutter lange dokumentarfilm DON'T KNOCK YOURSELF OUT. Cool, at der for en gangs skyld er noget ordentligt ekstramateriale med. Det er svenske Atlantic Film vist ellers ikke så gode til; Det var også dem, der udsendte HELGENEN-boksene, som jeg omtalte i det foregående indlæg. Hmm, Atlantic, Atlantic, der ringer en klokke... hmm... for saddan da!!! Det var sgu da også et "Atlantic", der for 100 år siden udsendte de rærlige Marvel-blade, der blev samproduceret med Winthers Forlag i Danmark! Haha.

Jeg snuppede iø også gyserfilmen TRICK 'R TREAT til 29 spir og portoen blev 29,- så indtil videre ser det ud til, at der også blir råd til både Congo-øl og ekstravagante omeletter i denne måned.


2 comments:

  1. Hehe, det lyder virkelig som et scoop!

    Jeg kan godt huske teksten fra Iron Maidens sang.. og det har vakt min interesse og min spionnæse...

    Sjovt at du fortæller lidt om hvordan det var at bestille film pre-internet... jeg var selv i en lignende situation da jeg skulle bestille nogle anime-film (ja ja, var ikke så gammel, og som teenager var jeg sgu vild med det lort, hehe)
    Men det var også en omfattende affære med at sende frem og tilbage... i dag er jeg sgu glad for internettets muligheder, og hvad skulle man egentlig gøre uden Amazon??? - jeg skævler...

    Ha en god weekend! Regnen tromler ned her, så det er rigtig filmvejr...

    ReplyDelete
  2. Ja, hva' skulle man uden Amzon. Begynde at sende udenlandschecks igen? Jeg ville ikke orke det. LOL.

    Tak, i lige måde da.

    ReplyDelete