Sunday 21 August 2016

OBSKURIØST følger trop med download-udgave!

Da hr. Bogh forleden uploadede alle mine gamle fanzines, spurgte jeg henslængt Henrik Larsen, om ikke også han skulle gøre det samme med sine zines. Eller filmblade. Eller popkulturblade. Eller hvad vi nu skal kalde OBSKURIØST.

Henrik har tidligere ikke været så varm på idéen, faktisk omtaler han det i et lille tillæg, der kom i 2009, og var faktisk ret lunken på idéen. Men nu da Christian uploadede mine, og der ikke skete noget farligt ved det, overvandt Editor Larsen sig selv og har nu uploaded alle sine gamle blade, tillæg og en håndfuld ekstrasager. 


Jeg ejer jo selvsagt hele baduljen i forvejen, men kan (også) selvsagt ikke finde halvdelen i rodet, så det har været virkelig fedt at kunne sidde og genlæse for længst glemte numre og tillæg. Jeg må indrømme, at jeg holder meget af Henriks gamle ledere. Når han eet øjeblik taler om folk på scenen, kommer med indforståede referencer, som snart er glemte selv for os der var der, og hylder gamle for længst OOP udgivelser, og smider et politisk statement ind hist og pist blot for at overraske læseren. Læs bare denne fantastiske rapport fra en weekend, hvor den hr. redaktør panisk prøver at få det nye blad færdig ("Da Obskuriøst gik i trykken")

Nå ja, og så er der jo alle filmartiklerne og anmeldelserne. Ikke blot af Henrik, men af gud og hvermand på scenen ... og udenfor. Fra Frank Brahe, Lars von Hegnet, mig selv, over glemte folkeskolelærere, tyske professorer, tyrkiske filmeksperter, fusentageren Michael Porel til ... ENW. 


Jeg kan kun opfordre til at man spenderer nogle timer (dage, nætter) på at grave sig ned i Obskuriøsts bagkatalog. Det ligger alt sammen på Archive. Tegningen her i indlægget er fra en tegneserie, Frank Brahe lavede om OS. Det er mig og Henrik til venstre og i midten.. Situationen ... står dog for Frank Brahes regning.
Obskuriøst på Archive - klik lige her




No comments:

Post a Comment