Wednesday 20 September 2017

DON'T ANSWER THE PHONE (Robert Hammer, USA 1980)

Jeg fik genset DON'T ANSWER THE PHONE i går aftes. Sidste gang var for 10+ år siden (jeg tror faktisk, jeg har anmeldt den i et zine engang) og på dansk VHS. Nu har jeg den på en udmærket DVD i letterbox (BCI's for længst udgåede "Drive-in Cult Classics vol. 4-udgivelse, der modsat de tre første IKKE er blevet genoptrykt og nu går for a pretty penny på eBay).

Den gode Vang anmeldte den på Uncut.dk for 19 (!!!) år siden og krævede som så ofte før for meget af filmen, hvis du spør' mig. Det er en underholdende exploitation-/horrorfilm, ikke et dybdeborende, socialrealistisk kriminaldrama. Jeg var vældig godt underholdt.


Selv om coverets bagside ikke nævner det, indeholder DVD'en et kommentarspor med instruktøren. Caspar Vangs anmeldelse fra 1998 ligger her.

No comments:

Post a Comment