Wednesday 6 December 2017

William Fruets gustne home invasion-film udkommer endelig på digitalt format

Dødens Weekend på græsk udlejningsvideo
William Fruets onde home invasion-film DEATH WEEKEND (aka House by the Lake) er netop udkommet fra Studio S Entertainment i Sverige. Første gang nogensinde på digitalt format (næsten! Omend svenskerne kalder det den første dvd-udgave nogensinde, så findes der altså også en sjælden japansk dvd-udgave). Desværre er den nye udgivelse kun på dvd, ikke bluray. Og der er kun svenske undertekster, så jeg antager ikke, at AWE udsender den i Danmark. Tak til Søren, som gjorde opmærksom på det på Skræk Og Rædsel (og faktisk gjorde obs på en hel stak nye, fine Studio S-udgivelser. Læs mere her). 

DEATH WEEKEND kørte i de danske biografer i 1976 med titlen Dødens weekend. Den blev nu ikke nogen videre succes, under 8000 mennesker var inde at se den (og det er synd, for det er en topfilm i home invasion-subgenren). Jeg har iø selv set den i biografen, men dog ikke i '76, men da Faces in the Dark-festivalen viste den på 35mm i 2016. Jeg checkede iø lige min egen blog, og jeg kan se, at første gang, jeg så DEATH WEEKEND, var en fredag den 13. i 2008!

Direktelink til Studio S' egen omtale.
 

Amerikansk trailer:




Japansk DVD-trailer:

No comments:

Post a Comment