Sunday 18 November 2018

KILROY WAS HERE - JACK J WAS THERE

Jeg købte KILROY nr. 1, da det udkom som tillæg til Ekstra Bladet i 1987 og var med i hele ... 5-6 måneder eller deromkring,før jeg langsomt faldt fra. Dét at skulle købe en avis hver weekend magtede jeg ikke, haha.

Det ærgrer mig selvsagt i dag, at jeg ikke fik dem alle (der kom 193 numre + et særnummer), men jeg har stakken fra de første måneder et eller andet sted.

Nu har skaberen af KILROY, tegneren Werner Wejp-Olsen, fortalt avistillæggets historie på tegneserie-websitet "Nummer 9" (bl.a. løfter han sløret for den 30 år gamle løgn/vildfarelse, at det var EB's Pedro, der fandt på KILROY).

Læs, læs, læs, og snøft snottårer over, at tegneserier i dag er en nichekultur for sære gamle samlere over 40 - ikke noget, der kommer i store weekend-avissærtillæg.

Direktelink lige her.

No comments:

Post a Comment