Tuesday 4 December 2018

BORET FANGER - lige i panden!

Jeg fik endelig genset Abel Ferraras DRILLER KILLER i går - eller Boret fanger (!!!), som den hed i Danmark. Jeg har ikke set den siden en videokopi fra en tapetrader i starten af 90'erne, og jeg må indrømme, at jeg var ret overrasket. Jeg tror, at jeg den aften i 199? forventede en typisk splatterfilm, fordi DRILER var på den britiske video nasty-liste, og jeg har sikkert været megatræt. Jeg har set alt for mange film som megatræt med deraf følgende misforståede indtryk. 

Trailer:



Nå, men Driller Killer var en af filmene, jeg fik ved Arrows Halloween-udsalg, og blu-rayeen er virkelig fin. Den har en længere aldrig-før-udgivet præ-premiere-version af filmen, som var den, jeg valgte at se i går. Fem minutters ekstra scener (dialog, lesbisk brusebad, osv). Blu-rayen har iø også en komplet dokumentarfilm i spillefilmslængde af Ferrara om hans italienske nabolag i New York.
Det er iø Abel selv, der spiller hovedrollen under pseudonym.

Anbefales folk, der ikke kun skal se det nyeste horror eller feel good-film.

Ude på svinesjælden danske lejevideo.

Her lige link til Caspar Vangs længere og bedre anmeldelse.

EDIT:  ja, ja, ja, jeg stavede  den danske titel med d, før en venlig sjæl med høj latter gjorde mig obs på, at den hedder Boret fanger, ikke "bordet fanger". Øv altså.  :-/

 

No comments:

Post a Comment