Saturday 14 September 2019

CALVAIRE (Belgien, 2004) dir: Fabrice Du Welz


Nogle gange har man hørt om en film, som man rigtig gerne vil se, men det tager alligevel syv lange og syv brede, før man får fat i den. En sådan film var den belgiske CALVAIRE (aka The Ordeal).

I dag har jeg endelig fået den på dvd og smed den i afspilleren med det samme. Og jeg må sige, at jeg bestemt ikke er skuffet. En mand kører ned af en markvej, han ikke skulle have kørt ned af, og så er fanden i det belgiske bondeland løs. Men hvilken fanden?

Filmen er Fabrice Du Welz' debutfilm, og han har sidenhen lavet en håndfuld film både på engelsk og fransk. Min dvd er den britiske dvd fra Tartan. Der er også en fransk dvd med engelske undertekster, men desværre har jeg ikke kunnet finde en blu-ray-udgivelse. Den engelske dvd er dog ganske glimrende.


No comments:

Post a Comment