Friday 9 April 2021

Halv-slatten men notorisk rape-revenge-film får blu-ray-udgivelse

Jeg ser netop, at den notoriske franske film BAISE MOI ["voldtag mig"]* nu kommer på blu-ray (Juli 2021). I Danmark hed den Blodsøstre, og den fik ret meget omtale i ind- og udland, da den kom ud. Ham der rapperen med kadetten gav den en begejstret anmeldelse i et af de danske filmfanzines (jeg har glemt, om det var i Kenneth Eriksens "Absurd" eller i Jesper Moerchs "sCatter" - men et af de to). Der er stort set tale om en fransk rape/revenge-film. 
"Berømtheden" fik den ikke mindst pga. et ægte blowjob i filmen. Den nåede aldrig ud på dansk dvd eller vhs, men kom på svensk dvd (som jeg har, og som er en udmærket udgivelse). Den amk dvd (som jeg også har) har **meget** små undertekster. Den britiske dvd er svjh stærkt klippet.
Jeg synes iø ikke, at den er specielt god, men fans af "ekstreme" film vil ønske at se den.
* En venlig sjæl på fjæsen kommenterede på mit indlæg derinde (stort set magen til indlægget her), at den franske titel betyder "knep mig" frem for  ovennævnte. Jeg taler desværre ikke fransk, men jeg antager, at han vidste, hvad han talte om. Jeg beklager dybt over for læserne for den frustration, som den forkerte oversættelse givetvis har medført i disse krænkelsestider. I'm not worthy. 
 
TRAILER:

 


No comments:

Post a Comment