Tuesday 13 September 2022

FANZINES finder man da i postkassen efter midnat

Så fik jeg langt om længe tømt postkasse. Klokken er også ud på de små timer! Ingen reklamer, ingen rudekuverter, ingen flyers fra velmenende folk af den ene eller anden religiøse, politiske eller anden overbevisning. Ikke engang et menukort fra et pizzeria. Blot to kuverter, men åhh hvilke kuverter!

Skæve Janet nr. 1 og 2 (dansk) og Collector's Collective nr. 2 fra Holland. Hvor SJ mere er et "zine", er CC et gammeldaws fanzine. Det ligner næsten et nummer af Bloody Darlings fra gamle dage; klippe/klistre, skæve sider, dårligt isatte klips. 40 sider (på engelsk), hvor SJ holder sig nede på 16 sider (på dansk). 

På de tilsammen 72 sider er der ikke een eneste filmanmeldelse! CC er udelukkende interviews med folk fra den gamle internationale videosamlerscene. SJ er mere litteratur-agtigt, og man får to klistermærker med. Sidstnævnte genbruger i nr. 2 den samme korte leder fra det første nummer. Lidt "tyndt" i og med at zinet er så tyndt i sig selv. Men det ser vist spændende ud alligevel. CC ved jeg jo godt, hvad er for noget. Jeg har nr. 1 (som tidligere nævnt på denne blog), og det er altid good fun at læse om de gamle samler-kollegers baggrund. SJ nr. 1 er vist næsten udsolgt, og CC nr. 2 er kun trykt i 50 ex, så vent ikke for længe, hvis du er interesseret. 


Her interview med den gamle hardcore-videosamler Gialloboy aka Mike Fuchs.
Jeg forsøgte engang for næsten 15 år siden at overtale Mike til at give mig
et job (han er en bigshot i et firma i Irland), og han var sgu også med på
den, men det blev af den ene eller anden grund aldrig til noget. Oh well. 

2 comments:

  1. HÆHÆ - Jeg ville netop skrive til dig om "SKÆVE JANET", da jeg lige opdagede, at du allerede havde nævnt den. NEPOTISME will get you anywhere, for jeg har lige skrevet en anmeldelse af udgivelsen ovre på SUPERKULTUR, simpelthen fordi jeg kender udgiveren, skriveren, redaktøren.
    Bedste hilsner Henning

    ReplyDelete
    Replies
    1. Og tak for det. Hvem ved, måske anmelder jeg det selv en dag - helt uden at kende udgiveren, skribenten eller redaktøren.

      Delete