Sunday 2 April 2023

SS-reklamer fra gamle dage

Jeg fandt en gammel cd-rom forleden, som jeg havde brændt (og dateret) i 2004. Cd-rommen indeholder det færdige STAY SICK! nr. 4 og ikke mindre interessant alt (tilsyneladende) det redaktionsmateriale, som jeg havde liggende på min computer dengang i 2004. Både emailkorrespondance med folk, der købte bladet, skribenter og andet godtfolk. Og breve til distributører - blandt andet fik jeg nu konstateret, at JO, jeg fik rent faktisk Fyns Antikvariat i Odense til at sælge bladet for mig. Noget som en gammel læser (Ovesen) for nyligt satte spørgsmålstegn ved, da han aldrig havde set SS i butikken. Altid dejligt at få ret! 

En anden sjov ting var at gennemse mappen med de gamle reklamer, som jeg havde lavet til bladet. Nogle af dem blev trykt i andre zines; nogle blev sendt til andre zines som valgte ikke at trykke dem (bl.a. en udførlig en, som jeg lavede til Nørd Nyt, og som jeg fuldstændig havde svedt ud!); nogle blev lavet færdig uden at blive sendt ud; og endelig var der et par som ikke var færdige. 

Den ovenstående er del af en reklame, som jeg mener blev trykt i et af Frank Brahes blade (jeg tror, det var Ultimo Mondo Franko). Jeg griner stadig højlydt af den!

Her ses den i øvrigt for første gang i farver. Udgaven i UMF var i sort-hvid. 

 

2 comments:

  1. Stay Sick var udmærket. Fedt med en reklame, som ikke overdriver eller siger usandheder!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh jeg synes nu nok, at jeg overdrev ret meget med mine SS-reklamer, men det var på en sjov og selvironisk måde; som når der på nr. 1 stod at det var det bedste blad på Sjælland. Haha. Men tak da.

      Delete