Sunday 24 March 2024

Hip hip hurrah!!! Vi er nu nr. 1 på SITH's top 5 over danske HORROR-BLOGS


... og "nu" betyder altså for 12 år siden (og "vi" er sådan et "royal we". Her er kun undertegnede, yours truly i egne fladtrådte hæle. ROTFL). Jeg har sgu bare glemt at poste om det her på bloggen, hvor det ellers har betydning! Hahaha...

 Nå, men jeg sad jo og bladrede i Peter Rybergs fanzine Sick in the Head (SITH) nr. 1 fra 2012 i forbindelse med forrige indlæg. Og så blev jeg lige mindet om, at bloggen her havde fået æren af at blive nr. 1 på Peters hitliste over favorit-horrorblogs dengang i 2012. Herligt. Jeg bringer hans omtale ovenfor. 

Nogen tid efter SITH nr. 1 udkom, valgte Peter Ryberg at forlade den danske filmsamlerscene, og han holdt sig i mange år væk fra social media. De sidste par år er han dukket op igen (yderst) sporadisk på facebook. Forhåbentligt har han det godt derude (og forhåbentligt smækker han et SITH nr. 2 sammen en dag!). 

PS: Det der som Peter skrev for 12 år siden om et nyt SS, har jeg virkelig ingen anelse om, hvor han fik fra. Et nyt SS!? Tossesnak!


NB: Mine gamle indlæg fra 2012 om Peter Rybergs zine kan læses her.

5 comments:

  1. Du har også fortjent det. Ovenikøbet bedre end selveste Sørensen!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusind tak, Henrik. Når jeg kigger på hele hans Top 5, er jeg dog ikke sikker på, at "Lejemorderen" er en bedre horrorblog end dem. Faktisk tror jeg de alle sammen har mere check på horror end jeg. Men hvis min blog var Peter Rybergs favoritblog i det hele tage uanset genre , så tager jeg bestemt hatten af for det. ^_^
      Jeg har aldrig gået op i at være ekspert i nogen genre som sådan.
      Sjovt nok, så er det kun "Gyseren" på 5'de-pladsen, som stadig er aktiv i blogform.

      Jeg fandt et gammelt ugyldigt indlæg, som kunne slettes til fordel for et foto af hele den Top 5:
      https://enlejemordersertilbagepaadansk.blogspot.com/2010/09/rockerne-og-discodrengen-anmeldelse.html

      Delete
  2. Skræk og rædsel er muligvis den bedste til horror, men jeg synes nu din blog er mere interessant. Flere strenge at spille på.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak, Henrik. Jeg har nu også altid haft svært ved at blot holde mig til een genre. Lissom med musik, man (jeg) lytter jo heller ikke bare til een type musik. Jeg er godt klar over, at der er nogle, som stort set udelukkende hører heavy metal. Men det kan jeg bare ikke.

      Delete
    2. Du beskriver meget præcist den måde jeg også selv fungerer på.

      Delete