Monday 5 April 2010

Satans yngel - den der slap væk...



Ja, desværre er Satans yngel en af dem, der slap væk fra mine klosakse i min evige søgen efter lige dén der horrorfilm på dansk exrental, som jeg ikke har. Snøft. Jeg fandt (og købte) den plakat, som Video International i sin tid udsendte i forbindelse med udsendelsen af lejevideoen (motivet er videoens forside, men altså bare blæst op til plakatstørrelse). Jeg fandt den på filmmessen i 2003, men desværre er det endnu ikke blevet til selve kassetten. På originalsproget hedder filmen iø THE REDEEMER - SON OF SATAN (Constantine S. Gochis, USA, 1978) og findes godt nok på en billig DVD, men jeg har læst, at der skulle være tale om et fælt censureret TV-print, så den behøver jeg ikke lige i samlingen. Puhha, som Amalie fra Paradise Hotel ville sige.

Her er le trailer:



3 comments:

  1. Hvis du ikke allerede skulle have hørt det, så smider Code Red den tilsyneladende ud på dvd til oktober. Som med deres kommende udgivelse af NIGHTMARE (IN A DAMAGED BRAIN), så er overførslen sammensat af de fem bedste prints, de har kunne støve op - dvs. næppe fantastisk, men dog en mulighed for at få den se. Jeg formoder, at den vil være uklippet.

    ReplyDelete
  2. Hej Thomsen,
    Tak, og næh, det havde jeg nu godt nok ikke hørt! Sammensat af FEM prints!!?? O_O Vildt. Jeg har dog fornyligt fået fat på en dvdr fra Fred Adelman fra et uklippet amk. videobånd, så mit ex er sikket lige så godt som den kommende dvd, haha. o_O

    ReplyDelete
  3. Jeg så filmen i går og den er ganske glimrende. I de første 10-15 minutter er vi dog ovre i "David Lynch laver trash-gyserfilm fra 70'erne"-land!!! En håndfuld gamle elever samles til en reunion-fest, men så pludselig er der én, der låser dørene ind til skolen og begynder at myrde løs på udsøgte og finurlige måder. LOL. Yeah, velkendt territorium, men ganske udmærket.

    ReplyDelete