Tuesday 8 February 2011

Oh Dennis



Det er ikke ret tit, man ser Dennis Jürgensen i fjernsynet, faktisk kan jeg kun mindes en eneste gang tidligere (det var så til gengæld i en rigtig god 30 minutters dokumentar om ham i DR's serie "Spot" for nogle år siden), så jeg synes lige jeg vil poste TV2's interview med ham fra i torsdags, da han var i "Go'morgen Danmark" i anledning af sin 50-års fødselsdag. Jeg har ikke læst ret mange af hans bøger, men "Kadavermarch" dén har jeg læst og den er kanon! Sidste år var jeg på ferie med min tante til et eller andet primitivt land (Jylland) og havde taget bogen med. En dag lå den på bordet og min tante sagde: "Se her, jeg har denne her (dybt seriøs bog hvis title jeg har glemt) og du læser 'Kadavermarch'. Kan du se forskellen?" Hahaha. Jeg tilbød, at hun kunne låne den, men hun har sjovt nok endnu ikke hentet den. Anyway, check interviewet, Dennis er ret cool (ikke mindst det der med, at grunden, til at han overhovedet blev forfatter, var, fordi han ikke gad arbejde!).

No comments:

Post a Comment