Friday 8 June 2018

Slut med blu-ray fra AWE?

Jeg har netop bestilt en stak billige film fra AWE's netbutik, og i den forbindelse går det op for mig, at de vist slet ikke udgiver film på blu-ray mere!!! (med mindre de har udgivet film, som ikke står på deres egen liste over nye udgivelser, som dækker perioden februar 2017 og frem til nu).

Den seneste blu-ray er den norske LYST fra september sidste år, og før den var det en udgivelse i marts 2017! Jeg antager, at markedet nu er så dårligt, at AWE ikke mener, at det er rentabelt at udgive blu-rays (som koster mere at producere end DVD'er), og man holder sig derfor udelukkende til DVD samtidig med, at man sælger film via VOD.

Jeg kan godt se logikken, men jeg tror sgu, det er en dårlig idé. Folk, der gerne vil holde fast i de fysiske udgivelser, vil for størstedelens vedkommende velsagtens hellere købe det bedre blu-ray-format fremfor DVD. Og hvis de kun kan få DVD fra AWE, vil de sikkert hellere bestille hjem fra udlandet.

Jeg sad og kiggede på AWE's udgivelse af DON'T KILL IT (underholdende horrorfilm med Dolph Lundgren), som jeg så på sidste års Blodig Weekend-festival, og som jeg overvejer at købe hjem. I Sverige har Studio S udsendt filmen både på blu-ray og DVD, men i Danmark holder AWE sig udelukkende til DVD-udgaven.

2 comments:

  1. Har lige opdaget, at de to seneste westerns fra AWE, HICKOK og TRADED, er udgivet på Blu-ray i Norge af AWE. I Danmark kom de kun på dvd. Ja, jeg tror, at de komplet har droppet Blu-ray-formatet her i landet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Argh! Een ting er af deres partner i Sverige Njuta Film (det er ret tydeligt, at Studio S er en underafdeling af Njuta) udgiver en AWE-film på blu-ray, men det er da grotesk, at de SELV udgiver blu-rays i Norge, men ikke Danmark! Det er Egmont om igen (som er dansk, men lukkede alle Marvel-blade i Danmark, selvom de fortsatte/fortsætter dem i andre lande i Norden). Øv. Og nu har jeg endda lige købt en blu-ray-afspiller! :-/ (LOL)

      Delete