Friday 2 August 2024

Jensen læser Larsen

 
Eller rettere: Læser Larsen igen. For ud over at jeg naturligvis har læst Henrik Larsens skriblerier i en menneskealder nu, så er det pågældende blad en genlæsning. Forleden skrev jeg om Obskuriøst #7/8, og nu er jeg altså kommet til Obs #17, som udkom 12 år senere. Denne gang med farve på omslag og indeni ligeså. Dette nummer stammer fra det, jeg ynder at kalde Obskuriøsts krusedulle-periode. Dette nummer er dog med mindre kunst og kruseduller, om end vi stadig får blyantsskraveringer en masse

Teksten fejler ikke noget: Genoptryk af HS's vældig gode artikel om at være en af de allerførste videosamlere i Danmark. Den første tid med videobixe osv. Anden del af Lars Madsens artikelserie om københavnske antikvariater (de fleste desværre lukkede). Og resten af bladet ved redaktøren selv - bl.a. den fornøjelige og fortsatte anmeldelsesserie "En blodig buket". Jo, et glimrende nummer. Mon der kommer flere? Seneste udgave af Obskuriøst er nr. 22 fra 2020 - det er fire år siden. 

NB: Alle numre er indscannet af redaktøren selv og kan læses ganske gratis på Archive.org. De fleste numre er udsolgt fra "forlaget", så vidt jeg ved. 

Fra artiklen om antikvariater: Blumes Antikvariat på Værnedamsvej, 
som lukkede i 2007 (butikken, ikke vejen). Foto: Lars Madsen


Videobiksen i Sudergade - fed og klam stodder:

No comments:

Post a Comment