Sunday 26 June 2022

Jack, Martin, glimt af fortid, og DEN KØLIGE SOMMERVARME

UNDER FOR: "Apparently
all the same" LP
(foto lånt fra Discogs)
Jeg husker en vinterdag i Queensland for mange år siden, da min australske kæreste dengang og jeg havde taget turen op fra Melbourne for at besøge hendes gamle bedstemor. Jeg købte en stiktrøje, fordi den var billig. Ekspeditricen sagde til mig: "Godt med en varm trøje, det er jo også så køligt på denne årstid"". "Øh, ja", svarede jeg, mens sveden haglede ned over panden på mig. Queensland ligger i den tropiske del. Og nu sidder jeg her i den danske sommerhede, som er så kølig, at enhver queenslander ville smide et par stykker brænde ind i ildstedet.
Men ud over det, så lytter jeg lige nu til dansk ny-rock fra 1984. LP'en "Apparently all the same" med gruppen UNDER FOR. Dansk ny-rock fra starten af 80'erne er meget "hit or miss", når man hiver det frem i dag og genhører. Men den her er rigtig god. De udgav kun det ene album og et par 12" singler. Sangeren var Martin Hall, som dengang var velkendt på den danske ny-rock-scene. Jeg har engang mødt ham. Nå ja, han kørte forbi bussen på cykel i alt fald. Pladen blev iø genudsendt på cd for nogle år siden (og kan stadig købes) med en livekoncert smidt oveni. Det hele kan også høres (og købes) her.

Martin Hall har iø også en glimrende hjemmeside her.

No comments:

Post a Comment