Sunday 3 December 2023

Stort CD-FUND i genbrugsen #13: ZZ TOP - "Afterburner"



Ikke meget at sige om dette album. Jeg kender ikke ret meget til ZZ Top, ud over at jeg husker dem fra 80'erne, hvor de blev spillet på tv en del - og så de par sider på Wiki, jeg netop har læst.
Jeg opfattede dengang musikken som kommercielt amerikansk hardrock, som slet ikke kunne konkurrere med de heavy metal-bands, jeg havde opdaget dengang. Jeg købte albummet for at give dem en chance mere, men det er stadig ikke lige min kop te. Jeg kan godt læse mig til, at folk med hang til denne type rock/blues er ret begejstrede for deres musik og lange (meget lange) karriere, men det ændrer ikke på sagen. Lige denne plade er i øvrigt meget 80'er-agtig med disco-trommer, hvilket heller ikke hjælper. Cd'en skal nok videre, uden at yours truly vil føle noget større afsavn.
Mit ex er en europæisk genudgivelse fra 98.

No comments:

Post a Comment