Tuesday 5 December 2023

TRE nye filmFANZINES i postkassen i denne uge!!!

 

Det lyder vildt, men ja, den er go' nok: Jeg har modtaget hele TRE nye fanzines i denne uge! Tre ville ikke have lydt af særlig meget tilbage i de go'e gamle fanzine-dage for 20-30 år siden, men i dag er det sgu helt usædvanligt! 

Først modtog jeg Sune Rolf Jensens nye blad Cinemacabre nr. 1. Sune er som bekendt manden bag Danmarks helt sikkert eneste genrevideobutik. Den ligger i Tølløse! 32 sider i A5. Engelsk tekst. 

Vanessa Jakobsen bor i Århus, men kommer fra det dybeste, mørkeste og mest blasfemisk djævledyrkende Amerika. Og hun står bag bladet Nekromantikal Screams, som nu er ude med nr. 2. Jeg tror, størrelsen er B5, og teksten er i alt fald engelsk. 128 sider! 

Tredje og sidste nye blad er det helt sprit(fotokopierede)nye nummer af Stink. Redaktøren er Nick Cato (aka Nick the Yak) fra New York, og her i 2023 har han besluttet at genoplive bladet. Det kørte oprindeligt fra 1981-1991. Så det er lige en pause på 32 år! Bladet er i A4, 20 sider og selvsagt engelsk tekst. 

Hvordan de tre blade er, vil jeg vente med at skrive om, da jeg ikke har læst specielt meget endnu. Der kommer sikkert en anmeldelse senere. 


6 comments:

  1. Jóannes á Stykki5 December 2023 at 23:58

    Jeg har modtaget Cinemacabre i dag. Zinet ser interessant ud. Særligt teksten om Dante Tomasellis film, Desecration. Og så står der fuck mainstream på bladet. Herligt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cool! Du var altså ikke inde til Collector's Market på Blodig Weekend, kan jeg næsten regne ud.

      Delete
  2. Jóannes á Stykki6 December 2023 at 11:40

    Nej, jeg havde ondt i økonomien, så jeg tog ikke til Blodig Weekend. Desværre.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det samme her. Og turen fra den anden side af Sjælland er jo heller ikke gratis. :-(

      Delete
  3. Bladrede igennem CINEMACABRE på Blodig Weekend-markedet, men magtede ikke lige et fanzine på engelsk. Så ellers cool nok ud. Der var også et andet engelsk-sproget fanzine kaldet BANNED IN BRITAIN i en af boderne; utroligt hvad der er blevet udgivet ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg synes også, at det er ærgerligt, at CINEMACABRE ikke er på dansk. Ikke mindst fordi der ikke udkommer nogen filmfanzines på dansk mere. Det er fem år siden INFERNO nr. 12 udkom, og 10 år siden, SICK IN THE HEAD nr. 1 udkom.
      Og jo, det var også mig selv, der udgav BIB på engelsk, men jeg synes, det kan forsvares, idet jeg dengang var i kontakt med en international samlerscene, og stort set alle de distributører, som tog bladet, befandt sig i udlandet. Mon Sune har mange udenlandske kunder, som vil købe bladet?
      Og vældig cool, at BIB stadig dukker op i rodekasser på festivalen! Det er 20 år siden, at det seneste nummer udkom! xD

      Delete