Sunday 23 January 2011

KILL BILL VOLUME II Åbent brev til Hr. Tarantino (af Metin Vardar)

Kære Tarantino,
Den 24/4, betalte jeg gladelig 100 kroner for at få et godt sæde i en af Danmarks flotteste og bedste biografer. Det var en dyr billet, men hva' fanden - det er jo ikke hverdag, der er premiere på Kill Bill Volume II. Siden Volume I har jeg længtes efter Volume II. Forventninger har været store efter som Vol. I henrykkede mig noget så voldsomt. Den eminente stilblanding og fantastiske kampscener vidnede om en film af stor format. Og derfor var det med en enorm længsel, at jeg trofast købte en billet til premieren.

Men:
Tillykke med at røvrende mig for 100 kroner. Aldrig har jeg følt mig så røvrendt og aldrig har jeg været så skuffet. Lad mig sige på en anden måde - der er mange ting være end døden: en af dem er at se Kill Bill Volume II, hvilket er det værste lort siden - ja jeg ved ikke hvad. Samtalen mellem Bill og The Bride i slutningen af filmen fik mig til at gabe voldsomt, fordi jeg længe forinden havde mistet interessen i filmen. Den røg allerede i starten af filmen, hvor Budd diskuterer med sin chef, om hvor vigtig det er at møde til tiden. Gaaaaaab, det var ligesom at være til et SID-møde på et kursuscenter. Men så var det jeg tænkte, at måske blev filmen bedre, men ak nej. Det hele gentager sig med The Bride's møde med Cubaneren, hvor man igen bliver henslynget til en dræbende kedelig dialog, som basalt set burde være forbi på under ti sekunder. The Bride spørger: "Hvor er Bill?" Svaret bliver et foredrag, om hvor hårdt livet er. Faktisk laver de ikke andet i filme, end at holde foredrag om kærlighed, graviditet, livet, arbejdsvilkår and you name it. Når nu der ikke er noget at komme efter rent plotmæssigt (vi havde alle gættet os til at Bill havde hendes datter, fordi han var sur over, at hun havde forladt ham, fordi hun ikke kan opdrage et barn i det miljø, doooooh!), så er der kun action tilbage, right? Forget it. Fight-scenerne er så fucking lamme, at de sutter røv big time. For os inkarnerede Hong Kong action-fans så er Volume II-actionsekvenser noget dilettant makværk. Så kære Tarantino - vi hilser dig med et knep dig selv, som Jokeren nok ville have udtrykt det. Undertegnede er færdige med dine film.

Metin Vardar

No comments:

Post a Comment