Friday 10 January 2020

A return to MASSAKREN I JUNGLENS DYB


At gense Umberto Lenzis EATEN ALIVE!, som kørte i de danske biografer som Massakren i junglens dyb er jo en dejlig ting. Og så specielt når det er på en kanon-flot blu-ray. Jeg ejer godt nok også AWE's gamle DVD med booklet, men den her var på selskabets (Severin) Black Friday-udsalg, og ... well, you know how it is.

Blu-rayen indeholder en masse fine ting såsom en dokumentar, ME ME LAI BITES BACK, af spillefilmslængde om (ikke overraskende) Me Me Lai, der er med i filmen. Hendes sidste film blev jo som bekendt Lars von Triers THE ELEMENT OF CRIME. Hun lever stadig, men valgte at blive politibetjent i Essex! (ærgerligt, at jeg ikke vidste det, jeg har rent faktisk boet i Essex en overgang). Hun fortæller i filmen bl.a. om, hvordan hun under video nasty-perioden var med til et video nasty-bust, hvor en af de forbudte videoer var med hende selv!

Jeg har også engang ejet den australske Betamax, men båndet var frygteligt klippet, så det er røget videre til en anden stakkel.

PS: Jeg sværger, at det ikke er censur, når der på billedet er en lysplet, der dækker babbedutten. Jeg er begyndt at bruge min fars gamle digitalkamera, og det ville ikke helt makke ret. Blu-rayen har iø intet mindre end tre forsider! (en på slipcover og to på wendecover). 

1 comment:

  1. Det skuffede mig en del, at mordet på Me Me Lais charecter var tyvstjålet fra den væsentligt bedre Last Cannibal World af Ruggero Deodato.

    ReplyDelete