Saturday 18 August 2012

Exrentals fra Blodøen, der endelig kom hjem til Djævleøen

MAD DOCTOR OF BLOOD ISLAND ("Gerry" Gerardo de Leon & Eddie Romero, Filippinerne, 1969)

Ahh, via en handel med et medlem på Uncut forum har jeg anskaffet mig en lille håndfuld eftertragtede sjældenheder. Specielt MAD DOCTOR OF BLOOD ISLAND er jeg rigtig glad for. Jeg har ledt efter det bånd i 35 år, så jo, jeg er begejstret! Et østrisk medlem af Cinehound forum nævnte, at den er ude på hollandsk VHS med det samme cover (bortset fra titlen, naturligvis) og at den ville have været nemmere at finde. Min kommentar: "Pffft!" Hvem vil ha' en skide holandsk exrental, haha. Det er kun den danske, der dur. ^_^

Lars von Triers ELEMENT OF CRIME (Danmark, 1984). Ufatteligt sjælden!!! Læg i øvrigt mærke til, at klaphattene på IMDb som altid skriver forkert: Filmens originaltitel er IKKE Forbrydelsens element, men derimod den engelske titel! Den danske titel blev KUN smækket på filmen, fordi det danske filminstitut ellers ikke ville støtte den. Thure Munkholm fortalte mig engang, at dengang var der en regel om, at danske film dødogpineme skulle have danske titler for at få støtte. Noget, der bekræfter, at det er ELEMENT OF CRIME, der er originaltitlen, er jo, at LvT og Peter Aalbæk altid taler om, at Lars ville lave de tre E-film (Element, Epidemic, Europa). Det siger sig selv, at det jo ikke ville holde, hvis originaltitlen var "Forbrydelsens element".

SILENT ACTION (Sergio Martino, Italien/Frankrig, 1975)

LEGEND OF THE WEREWOLF (Freddie Francis, England, 1975)

No comments:

Post a Comment