Thursday 20 October 2011

Endnu en dag på kontoret

Jeg er som bekendt i gang med en artikel om biografer i mit lokalområde. Forleden brugte jeg det meste af en formiddag på at forsøge at opstøve informationer i en sidegade til en anden gade, hvor jeg havde fået et tip om, at der skulle have ligget noget et eller andet engang i 70'erne. Men jeg havde fundet ud af nul og nix og var ærligt talt ved at være godt slidt, med sveden haglende ned af skjorten, da jeg ud af øjenkrogen bemærkede en dør på den modsatte side, som blev åbnet på klem og en oldsag af en madamme på omkring de firs stod og udspionerede mig. Med lange skridt sprang jeg over vejen og skubbede døren halvvejs op. Fruentimmeret hvinede op som et bedre kvindehjem, og forsøgte at smække døren over mine fingre, men jeg hev fat i madammens perlemorskæde, så den knækkede og alle de falske perler dansede hen over fortorvet. Jeg fik nu fat i kraven og hvæsede i ansigtet på hende: "Såh det ud med sproget, moster!", men kællingen hylede bare endnu højere og nu kom hendes omkring tresårige datter til undsætning inde fra boligen. Hun begyndte at klaske mig i ansigtet med en rusten paraply og efter et øjeblik så den firsårige sit snit til at smække døren i med et brag. Jeg opdagede nu, at blodet silede ned over min pande. "Fandens" tænkte jeg, "nu får jeg satme sikkert osse blodforgiftning! Vorherre til hest!" Sikken formiddag.







Begivenhederne beskrevet i det ovenstående er muligvis let ændrede af dramatoriske grunde.

11 comments:

  1. Yes, sådan! Man skal fandeme ikke finde sig i noget. Nu er du ved at være en rigtig journalist. Keep up the good work!

    ReplyDelete
  2. Tusind tak! Jeg forudser, at en plads på EB er selvskreven.

    ReplyDelete
  3. ...spændende med artiklen - ikke mindst når nu liv og lemmer bliver sat på spil. Kommer man til at kunne læse den her på bloggen eller hvor bliver den publiceret...?

    ReplyDelete
  4. Jeg har jo min gang blandt beatniks og anakister på den rabiate avis "Ugeavisen Slagelse" og det er i dét regi, jeg skriver artiklen. Planen er, at de vil bringe den over to uger med første del ugen efter næste. Men jeg vil da mest troligt bringe den i mit eget regi på et tidspunkt. Om det så blir i trykt form eller i Cyberspace, ved jeg endnu ikke.

    ReplyDelete
  5. ...hehe, right on - og cool hvis der kunne komme et scan her på sitet, da Ugeavisen Slagelse ikke lige bliver smidt af i mit hood X)

    ReplyDelete
  6. Det gør den faktisk!! Man kan læse en nøjagtig online-udgave af alle de lokalaviser, som Berlingske udgiver (ganske gratis). Jeg skal finde linket.

    ReplyDelete
  7. Her (og der er sgu ret mange, og man kan endda også læse de gamle udgaver!):

    http://b-l-m.dk/

    ReplyDelete
  8. Hahaha, genial lille tekst, så fik vi dagens grineflip på plads. Du burde skrive en bog omkring en journalists mange daglige udfordringer. "Hr. Jensens flugt over plankeværket".

    ReplyDelete
  9. ...right on Jack - thanks a bunch. Kendte ikke lige til det der online-arkiv, fagre nye verden :) Så må du jo evt. lige råbe op, når artiklen er i skabet :D

    ReplyDelete
  10. Er hun en scanner?!

    Sgt. Phil Esterhaus har lige noget han gerne vil sige til dig Jack:
    http://youtu.be/T2QApwtE8zQ

    http://youtu.be/K63Djd4p448
    :(

    Hold op hvor jeg savner den serie... bliver helt blød og varm om hjertet, når jeg hører titelmelodien.

    ReplyDelete
  11. Man kan købe sæson 1 og 2 på DVD (som jeg iø postede om for nogle måneder siden) og hele serien blev vist tidligere på året på den danske Kanal 9.

    ReplyDelete