Saturday 16 October 2021

DR. WHO - ikke den store succes her i huset (i 1980)

 Tilbage i 1979 viste Danmarks Radio Doctor Who. Det var dengang, hvor den kulørte Tom Baker var doktoren. Serien fortsatte i 1980, og der kom mindst tre mini-serier. Jeg har ikke undersøgt det nærmere, men TV i 70'erne nævner to serier fra 79, og udklippet her omtaler en tredje serie - med start 1. januar 1980. 

Hvor meget der kom derefter har jeg ikke check på (spørg Henrik Larsen, han har sikkert styr på det!). Jeg tror kun, at jeg så det første afsnit. Eller måske et par afsnit, men jeg var IKKE fan. Jeg brød mig simpelthen ikke om serien. Jeg syntes, Tom Baker var FOR fjollet med sit dumme lange, kulørte halstørklæde. 

Jeg havde opdaget og kastet min kærlighed over science fiction, da jeg fulgte Månebase Alpha, som DR viste et par år tidligere. Og jeg havde været i biffen og se den første STAR WARS  (DK: Stjernekrigen). Og dét var jo RIGTIG science fiction, rumrejser, rumskibe, strålepistoler, rumvæsener, osv. osv. Dr. Who var simpelthen for billigt, når det gælder udseendet og, well, jeg syntes bare ikke, det var RIGTIG sci-fy. Oh well. 

En dag må jeg se alle de gamle afsnit (takket være hr. Larsen så HAR jeg en masse af dem på video). 


No comments:

Post a Comment