Tuesday 13 December 2011

Måneguden - forhåbentligt ikke i transit over New Zealand!

Så fik jeg endelig bestilt den gamle, svenske gyserfilm MÅNGUDEN (1988). Filmen er lavet til svensk TV, men har været rigtig svær at støve op, da den hverken er blevet genudsendt siden 80'erne eller er kommet på video. Jeg kendte til filmen fra Fred Anderson og en dansk samler havde godt nok på et tidspunkt lovet mig en dvdr-kopi af et tv-rip, men det blev desværre aldrig til mere end det sædvanlige: "Jeg har den et eller andet sted og skal nok finde den til dig", så jeg var ret begejstret, da jeg hørte, at den endelig skulle udkomme på DVD - og ilede straks med at få den bestilt 18 måneder senere! Haha. Der er sgu for mange film i denne verden! Selv dem, man rigtig gerne vil have, kan det tage nogen tid at få købt hjem, simpelthen fordi mængden af nye udgivelser er så enorm (i tillæg til alle de gamle udgivelser, som man stadigvæk endnu ikke har fået købt!).

Men nu skulle den altså være på vej fra cdon i Sverige. Dvd'en kostede 59 dkr. men var også med i et 2-for-en-hund-tilbud, så jeg snuppede også lige Ole Bornedals FRI OS FRA DET ONDE, som helt sikkert er helt fantastisk. Jeg glæder mig meget til at se Aqua-Lene på dansk! xD

For mere om MÅNGUDEN: Læs Freds anmeldelse her.

1 comment:

  1. Denne film her havde jeg aldrig hørt om før, men det ser unægtelig interessant ud... selvom coveret er helt vildt moderne for en film fra 1988...!

    Til gengæld har jeg set "Fri Os Fra Det Onde", som er en ok lille satan... Bornedal er jo tydeligvis inspireret af "Straw Dogs" (der i øvrigt kommer i tv her i aften fredag den 16. på DR2)...men Aqua Lene er sgu ganske kræs for øjene...

    ReplyDelete