Sunday 14 August 2016

BOGART NEWSLETTER #258


Kære venner og medlemmer af Filmprogrammet Bogart-fanklubben!

Først tak til de mange, der havde fundet vejen forbi klubhuset, da Bogart-klubben holdt åbent hus, og dejligt at så mange havde taget kold lemonade og dejlig kage med. Næste år håber vi på, at vi kan få en rigtig udflugt i stand. Husk at betale jeres kontingent til tiden, så vi ikke skal opleve uheldige episoder som sidste gang, hvor adskillige medlemmer måtte undvære det seneste Bogart-upload. 

Nej, smøg til side, jeg er netop gået i gang med at gøre næste upload klar. Det er bare et satans arbejde. Når man brænder programmerne ned på en dvd-r med en dvd-r-optager, gemmer den ikke programmerne i hver sin .vob-fil, men spreder dem ud på forskellige filer uden hensyntagen til programstart og -slut (således at starten og slutningen på eet program kommer midt inde i een fil, og så fremdeles). Først skal de splejses sammen, så skal de formindskes, så det ikke tager 32 timer at uploade, og så skal de endelig uploades. Pyhhh...

Indtil videre bliver det sidste afsnit af Bogart - jeg ved rent faktisk ikke, om jeg har flere.

PS: og så i dag var jeg iø på biblo og hente PUMAENS DATTER, som Ole anmeldte i et af de første programmer. Filmen findes ikke på dvd og jeg har heller ikke kunnet finde en købe- eller lejevideo. Den eneste udgivelse, så vidt jeg har kunnet spore mig frem til, er en bibliotekskassette fra Statens Filmcentral. En eller anden havde uploadet den til YOuTube, men nogle rettighedsejere fik den ned igen. Den slags undrer mig ærlig talt, hvis de ikke gider udsende filmen, hvorfor så stoppe folk fra at kunne se den online? Er filmen lavet til ikke at skulle ses?

(Genoptryk fra facebook i går)

No comments:

Post a Comment