Wednesday 4 March 2020

søges: TELLY SAVALAS ALIAS THEO KOJAK (tv-dokumentar, DR, 1976)



Jeg postede dette indlæg på facebook uden at det gav nogen bonus. Jeg forventer ikke, at der er nogen, der kan hjælpe her (eftersom jeg har under 10 læsere), men hva' fa'en; hvo intet vover...

Telly Savalas var måske ikke med i specielt mange gyserfilm, men han var dog med i CAPE FEAR, HORROR EXPRESS og Bava's LISA AND THE DEVIL/THE HOUSE OF EXORCISM. I Danmark kender gamle mennesker ham dog mest fra TV som Kojak i TV-serien af samme navn. Danmarks Radio viste serien i 70'erne, og i '76 producerede man en interviewfilm om ham. Filmen hedder TELLY SAVALAS ALIAS THEO KOJAK, og mig bekendt har den ikke været vist på dansk TV siden dengang. Jeg har sikkert set den som barn i '76, men jeg husker det ikke.

For et par år siden dukkede den dog op ved en visning i Cinemateket i Paris, så den er altså ikke forsvundet. Instruktøren rejste i 70'erne til Canada, hvor hun stadig laver TV.

Jeg har ledt og ledt, men ikke kunnet finde hverken filmen eller nogen som lå inde med et eksemplar, så jeg prøver også lige her. Der er vel ikke nogen, der kan hjælpe?

For oven ses omtalen fra TV-programmet i 1976.

No comments:

Post a Comment