Wednesday 24 February 2021

ALTERED STATES (DK: Eksperimentet)

 

USA (1980)
Dansk titel: Eksperimentet (bio/video/TV)
Dansk biografpremiere: 26. februar 1982 (Palads)
Dansk TV-premiere: 8. august 1987 (DR, kl. 21:55)
Censur: T.O. 16 (DK bio), 18 (UK blu-ray)
Instruktør: Ken Russell
Cast: xxx


"Totalt syretrip"
[Henrik Larsen, Obskuriøst - de Luxe, 2020]

af JACK J

Jeg så første gang Eksperimentet i sommeren 1987, da Danmarks Radio viste den på deres enlige TV-kanal. Ligesom den senere udlejningsvideoudgave, bragte DR filmen i fullscreen. Blu-rayen fra Warner Bros er heldigvis i det korrekte bredformat. Den gjorde et stort indtryk. Jeg optog den endda på min Betamax-videomaskine.  

 

 

ANMELDT UDGAVE
Blu-ray (Warner Bros, UK, 2017) xxx minutter, 16:9 bredformat, original engelsk dialog + latinamerikansk-spansk dub, valgfrie engelske undertekster for døve + franske & latinamerikansk-spanske undertekster
Ekstramateriale: filmens trailer (i widescreen)
  

------------------------------------------

- Ja, længere er jeg så ikke kommet med anmeldelsen! Og så blev jeg lige afbrudt af tre dages migræne. Men den blir vel færdig på et eller andet tidspunkt. o_O

No comments:

Post a Comment