Tuesday 21 November 2023

Stort CD-FUND i genbrugsen #8: THIN LIZZY - "Jailbreak"

 


Jeg ejede et Thin Lizzy-kassettebånd i 80'erne, som jeg faktisk spillede ret meget (og hvor fa'en er DÉT så blevet af!?!?). Jeg har glemt titlen, men mon ikke der var tale om et "best of"-agtigt bånd. Nu har jeg så fundet 3-4 albums i genbrugsen, og jeg synes stadig, bandet er ret fedt. Jeg aner stort set intet om Thin Lizzy, ud over det jeg lige har kunnet skimme på Wiki i løbet af 3 minutter. Gruppen (fra Irland) eksisterede i 14 år med sangeren og bassisten Phil Lynott. Og tro det eller ej, men uden Lynott har gruppen nu eksisteret over dobbelt så længe i forskellige konstellationer! De indspiller dog ikke ny musik - omend det er blevet til en live-LP. Jeg ved ikke lige, hvordan jeg har det med den slags. "Tribute" - jo jo, men måske skulle de have valgt at spille under et andet navn (Thinner Lizzy)
Efter to gennemlytninger synes jeg, at "Jailbreak" lyder ret fedt. Sjovt nok fik den ifølge Wiki en ret hård medfart i pressen, da den udkom i 1976.
Min udgave er et tysk genoptryk fra 1990 (det gav iø en lettere hovedpine at finde ud af, om der var tale om 1987-udgivelsen eller den fra 1990: Alt - og jeg mener virkelig ALT - på coveret er identisk på de to udgaver. Eneste forskel, viste det sig, er, at 87-udgaven siger "Made in W.Germany" på disken. Den anden siger "Made in Germany".
Disken har nogle få overfladiske ridser, men de volder ikke afspilningsproblemer. Ikke-remastered, så ingen loudness war her. Der er senere kommet en 2-cd-udgave, men denne version er den originale med een skive.

No comments:

Post a Comment