Monday 15 July 2024

20 år med OBSKURIØST #7/8

Jeg genlæser "Obskuriøst" nr. 7/8 (forår 2004). Det er 20 år siden, at det udkom. Det er dét nummer, hvor redaktør Larsen i Lederen fortalte læserne om at have måttet gå til lægen og få konstateret stress - fordi han udgav "Obskuriøst".

Hyggelig læsning. Indlæg om ALPHAVILLE af Thure Munkholm. Det pågældende nummer har i øvrigt en masse skriverier om "Doctor Who". Både af redaktøren, Steen Schapiro og ENW. Hvad mon der er blevet af Linus Bengtsson, som stod bag artiklen om Lemmy Caution? Jeg har stadig et af hans videobånd liggende, som han burde få tilbage ved lejlighed (mon han stadig har en videomaskine?).

På side 26 finder man min egen anmeldelse om den obskure tv-film FER DE LANCE (Frygten i dybet). Forleden så jeg det sjældne danske videobånd i Mayas vhs-salgsgruppe. Der kom ikke een eneste kommentar fra medlemmerne. Et enkelt "like" fra undertegnede kunne det lige blive til. Jeg antager, at ingen af dem kender filmen. De sku' ha' læst "Obskuriøst"! 

NB: Hele nummeret kan læses på Archive.org (og downloades gratis)


No comments:

Post a Comment