Sunday 14 March 2021

Bog(h) om DRÆBERHAJER skræmmer morgenmennesker


 Jeg har en ubændig trang til at titulere flinke Christian Bogh med et hr. Bogh. Jeg mener, han er direktør for fanden! Han hævder godt nok, at det "kun" er kommunikationsdirektør, men dén beskedenhed køber jeg ikke. En direktør er en direktør! Heldigt for Bogh, at det ikke direktør for DSB. 

Anyhoo, jeg skrev forleden om hr. Boghs nye bogh, ehm, bog om hajfilm; Film, som vel at mærke er dræberhajfilm, ikke hajdokumentarfilm! Ifølge Bogh (via den facebookgruppe, han nævner i bogen, omend ikke ved navn) så er pænt over halvdelen af oplaget (på 100) allerede væk. Og som om det ikke var nok, var Christian i TV2's morgenprogram "Go'morgen Danmark" i dag, hvor man lavede 10 minutters interview om bogen, Christians fascination for hajfilm, og tips til hvilke film man burde se, hvis man vil begynde med genren. I anledning af interviewet havde man også inviteret en fyr, der vidste noget om rigtige hajer. Amalie var der også, men det behøver vi ikke snakke mere om. 

En ting, der undrede mig, var, at TV2 gennem hele delen om hajfilm brugte den engelske titel for Dødens gab til trods for, at lige netop denne film er en film, hvor den danske titel er både 100 % mere brugt i Danmark end den originale titel - og det faktum, at den danske titel er 300 % bedre end den originale amerikanske titel. Jaws lyder lamt. DØDENS GAB derimod ... prøv at sige det langsomt og kraftfuldt! D-Ø-D-E-N-S GAB. Langt bedre titel!!!

Det var et glimrende indlæg og tillykke til Christian Bogh for at komme på TV med sin nye bog.

Jeg ville gerne have linket til interviewet, men modsat DR lægger TV2 ikke deres programmer ud til offentlig skue. TV2 er jo en kommerciel kanal. Jeg har for længst valgt TV2 fra (fordi de modsat for 30 år siden i dag stort set bare er lort). Jeg havde mulighed for at se programmet hos en bekendt, og hurra for det. Jeg havde håbet, at nogen havde kopieret programmet og ville have lagt det op et sted (personligt have jeg jo lagt den slags på YouTube!), men det eneste upload er indtil videre en telefon-affilmning i dårlig kvalitet på fb. Come on, Bogh, læg det på tuben! 

Billederne her på siden har jeg lånt af Henrik Andersen helt uden at spørge (de blev bragt på fb). Tak, Henrik. 

 

No comments:

Post a Comment