Thursday 11 March 2021

"Six Feet Under" - komplet boxsæt

For henved tyve år siden fulgte jeg sådan on and off den underlige og halvmorbide TV-serie Six Feet Under. Den kørte på en af de kommercielle TV-kanaler, TV Femmeren eller TVdanmark eller whatever. Desværre var det lidt af en prøvelse at forsøge at holde ved, eftersom de der lortekanaler afbryder udsendelserne hvert 20'ende minut med reklameblokke. 

Six Feet Under - dansk dvd-boxsæt, som underligt nok IKKE
har danske undertekster (der ER dansk flag på boxen)


 Jeg fik aldrig set starten, og jeg faldt fra længe før det hele var overstået (velsagtens pga. de mange skide reklamer). Engang sidste sommer opdagede jeg, at Gucca havde et dansk boxsæt med hele serien til salg for en nogenlunde pris. Men der var også så meget andet godt stads på Guccas hylder til en nogenlunde pris, så jeg udsatte Six Feet Under med en mental note om, at den skulle købes hjem, før den forsvandt fra markedet.

I mandags opdagede jeg så, at man hos Gucca havde anført boxen som "kun få på lager", og selvom jeg egentligt ikke havde råd, så blev jeg enig med manden i spejlet om, at det var på tide at boxsættet på Guccas hylde fik et nyt hjem, og at vi (manden i spejlet og jeg) begyndte at spise tilbudsknækbrød og krummer fra gulvet i et stykke tid. 


 Et kurerfirma leverede boxen på rekordtid allerede i morges (rekordtid i alt fald i disse år! I gamle dage blev man jo som forbruger dybt fornærmet, hvis Postdanmark tog sig den frækhed at være hele TO dage om at levere posten!). "Kurerfirma" - egentligt et underligt navn. Med "kurer" forstiller jeg mig en budbringer på en hest. Gerne gennem de øde sletter for at bringe besked til en konge eller en zar. Her ud på de små timer fik jeg så endelig taget hul på det nye boxsæt; Det blev til piloten og afsnit #1. Og de skuffede bestemt ikke. Hvad jeg ikke vidste for tyve år siden, var, at den ene af hovedpersonerne blev spillet af Michael C. Hall, som også spillede hovedrollen i TV-serien Dexter. Begge serier handler om død. I Six Feet Under begraver Michael C. Halls karakter de døde. I Dexter sørger han for, at de er døde! Grunden til, jeg ikke havde bemærket, at det var ham, skyldes velsagtens, at Dexter først begyndte fire år efter Six Feet stoppede. Høhø. 

PLOTTET. Meget kort; Six Feet Under handler om en en familie, der driver et bedemandsfirma. Egentligt er det faderen, som driver gesjæften, men i piloten bliver han dræbt, og seriens genvordigheder kommer sig af, at de to yngre sønner nu er nødt til at overtage jobbet. Jeg læste en kommentar fra en fyr på YouTube, som nævnte, at serien er vældig godt skrevet - bedre end Dexter. Jeg ved i sagens natur ikke, om den er bedre, men de to første afsnit lover i alt fald godt. 

Mens jeg skriver dette indlæg, kan boxsættet stadig fås fra Gucca. Pris: 250 kr. + porto.

No comments:

Post a Comment