Wednesday 31 January 2024

I støv og snavs til halsen i GENBRUGSEN

 Jeg var i PlusButikken i dag (genbrugskæde hvor de får varerne fra genbrugspladserne - med andre ord: folks affald). Der var fire store trækasser med dvd'er, som jeg brugte et par timer på at gå igennem. Man er tilsølet med snavs bagefter. Dette var en, som jeg IKKE købte, men check lige den tidligere ejers notat på omslaget. Hah!


Jeg var som sagt i genbrugsbutikken i dag og kom hjem med for 300 kroner sager. Og hvad får man for 300 dask?

Tjo, ca. 50 dvd'er, 7 dvd-boxsæt, 1 bluray, 2 bøger, 1 kassettebånd! Dvd-boxsættene tog den venlige dame 10 kroner for i dag (det er **meget** med forskel, hvad de tager for den slags. Det drejer sig **virkelig** om at være heldig med de damer. Jeg forsøgte sidste sommer at få en anden af butikkens damer til at slå lidt af på en pris på gamle fjernbetjeninger, fordi de så slidte ud og virkede måske ikke. "DU KAN BARE LADE VÆRE MED AT KØBE DEM!" lød svaret knottent! ROTFL).

"Inspector Geroge Gently"-sættet er på 21 dvd'er og ser helt nyt ud. Jeg var også mega-heldig og fandt alle fem boxsæt med "Familien Macahan"-serien, som jeg har ledt efter længe. Jeg havde sæt nr. 1 i forvejen, men ville gerne have dem alle. De fem bokse indeholder tre sæsoner + en pilot.

Den første sæson er en miniserie på tre afsnit, som i øvrigt kørte på DR tilbage i 79 (jeg så den!) under titlen "De red mod vest". Dansk Wiki's forfatter aner selvsagt ikke en disse om serien, men har bare oversat fra engelsk Wiki. Intet ord om dansk visning endsige dansk titel. Svensk Wiki omtaler ikke overraskende den svenske tilgang. Oh well. Serien kan i øvrigt købes hos Gucca til 300 kr. Samme beløb, som jeg gav for det hele i dag. Jeg måtte i øvrigt stå på hovedet i hele fire kæmpestore trækasser med snavsede dvd'er for at finde alle fem bokse. Nej, der var ikke nogen butiksansat, som havde lagt dem oven på hinanden. Faktisk var jeg bange for, at der ville mange nogle - enten hele sæt eller skiver fra sættene (det sker nogle gange).

Resten af filmene er af en sådan karat, at nogle af jer sikkert vil spytte på gulvet. Men efter mange år med gys, trash og blodsprøjtefilm, køber jeg nu lidt mainstream for at checke ud, om det virkelig er så belortet, som vi alle går rundt og siger, at det er!















4 comments:

  1. Der er nogle gode sager her og der, bl.a. Nybyggerne. Enig i øvrigt, Jurassic er næsten uinteressant.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg har ikke set en eneste af de Jurassic park-film, men jeg tænkte nok, at de ikke er vildt interessante for gamle genrefilmfans. Men forhåbentligt får jeg dem set på et tidspunkt. Jeg ejer faktisk et boxsæt med film nr. 1-3 (også indkøbt i PlusButikken til ingen penge).

      Jeg så i øvrigt "Udvandrerne" / "Nybyggerne" på tv, da DR viste dem i 70'erne; Dengang sammenklippet som tv-serie i otte dele. Vi så den i sort-hvid. Jeg undrer mig over, om denne tv-serie-udgave har overlevet i et tv-arkiv noget sted i Danmark eller Sverige (???).

      Delete
    2. Jeg husker også, jeg så den den gang. Gjorde et stort indtryk. Er der ikke kommet en genindspilning?

      Delete
    3. Jo, der kom en genindspilning instrueret af en nordmand for nogle få år siden. Jeg har set den, og den er da okay, men den kan slet ikke røre den gamle - og så tænker man what's the point then!? Jeg købte den heldigvis ikke, men lånte på biblo.

      Delete