Wednesday 10 July 2024

Årets syv ypperste nye film ...

 ... ud af de 337 film, som fik premiere i de københavnske biografer. Nå ja, i alt fald i 1959. Men måske er det slet ikke så tosset endda. Er de syv bedste film fra 2023 nødvendigvis bedre end i 1959? (Det er et retorisk spørgsmål. Jeg kender ikke svaret. Jeg så ikke syv nye film sidste år!)

Aktuelt 2. januar 1960

Vurderingen stammer fra avisen Aktuelt og kan findes i samme udgave som den, hvor Bjørn Rasmussens anmeldelse af På stranden blev bragt (og som jeg bragte i indlægget før dette). Det er også B.R. (eller "R"), som stod for artiklen om de syv film. 

4 comments:

  1. Jeg har hverken haft tid eller lyst til at se syv nye film, da jeg har haft travlt med 'Kung Fu.' Og nu kommer der gudhjælpemig snart endnu en ny, nemlig en genindspilning af 'En nævefuld dollars.' Man tror, det er løgn!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Virkelig!?!? For satan da! Filmindustrien er da ved at ramme bunden for total fantasiløshed, hva'behar!

      Delete
    2. Måske henter de Eastwood ind, og lader den udspille sig på et plejehjem? Men på den anden side, så var Fistful jo også et remake.

      Delete
    3. https://www.hollywoodreporter.com/movies/movie-news/clint-eastwood-fistful-of-dollars-remake-1235943449/

      Delete