Thursday 11 July 2024

Hollandsk bogudsalg hos FANTASK

 
Jeg var så heldig at falde over et udsalg forleden. Et online-udsalg. Et hollandsk online-bogudsalg no less! Tredje uge af Fantasks tegneserieudsalg, og prisen var nede med 75 procent! Så er det jo dejligt at handle. Jeg vil endda tilføje et kraftudtrykt og sige skide fedt at handle! Under 400 dask for disse seks albums inkl. porto, hvoraf "Iznogood" er et samlebind med tre albums. Desværre var andre snøbler allerede rendt med det 7'ende album, som jeg troede, at jeg købte ("Bolette Hansen"-samlebindet). Men det går sgu nok, du.

"Det store svindelnummer" har længe stået på min ønskeliste, og nu hvor jeg er i gang med det, elsker jeg det allerede. Det er vildt godt. Jeg købte "Jim Cutlass" nr. 1 og 2 for mange år siden (udsendt af andet forlag), og de var da okaaay uden at være noget at råbe for meget hurra for. Men forordet i bind nr. 5 (nu i flot hardcover modsat de tidligere softcover) fra Faraos Cigarer-forlag lover, at serien med nr. 5 og frem bliver meget bedre. Og so far er jeg helt enig. Mark Breton (aka Michel Vaillant) har jo været en ønsket "euroklassiker" blandt danske tegneseriesamlere i en del år, og nu har et ukendt (for mig i alt fald) forlag endelig udsendt serien. De begynder med det franske album nr. 8. Forhåbentligt kommer der mere.


Alle seks albums ser fede ud i udstyr osv. (nu kommer mange udgivelser i hardcover, hvilket var et særsyn i 80'erne og 90'erne), men hvis jeg har een anke, så må det være, at forlaget Zoom stædigt holder fast i, at de ***ikke*** vil skrive nummer på deres udgivelser. Og med en serie som Iznogood bliver det desværre et fandens rod. På Fantasks hjemmeside stod, at det var samlebind nr. 6, jeg købte, men bogen indeholder de franske albums nr. 7,8 og 9. Således burde samlebindet logisk nok være nr. 3. Nr. 6 menes åbenbart, at det er nr. 6 i Zooms udgivelsesrække, men efter indhold burde det som nævnt være nr. 3. Og endnu mere rodet er det så, at andre samlebind ikke bringer de franske album i kronologisk rækkefølge. Det er virkelig noget USCH! Nå, men ud over det går det jo meget godt.

No comments:

Post a Comment