Thursday 25 August 2011

SS! NYT #8

[Nyhedsbrev oprindeligt sendt til køberne af STAY SICK! magazine / 8. december 2004]


SS! NYT #8
Nyhedsbrev til STAY SICK!'s læsere
(8dec04)

Hawdy y'all!
Jah jah, jeg beklager med det samme: det er alt for længe siden sidste SS NYT og aaaalt for længe siden, der kom et nyt STAY SICK! Grundene hertil er mange og indviklede, fx har jeg de sidste 3 uger været på ferie i Angola. Nå, men desuden har der lige siden foråret været totalt DØDT på den danske fanzinescene i meget lang tid, men - LO AND BEHOLD - det er sandelig spændende tider, vi lever i (for nu lige at sige det lidt dramatisk!). Det lader faktisk til, at ALLE de danske filmblade (her taler jeg om undergrunden, forstås!) tilfældigvis har valgt at udsende nye numre næsten samtidig!!! Nåh ja, alle med undtagelse af STAY SICK!, ha ha...

FILMTOZZEN NR. 1
Det første blad er faktisk helt nyt: det er nemlig Lars von H, der efter et par år uden BLOODY DARLINGS nu udsender et helt nyt zine: FILMTOZZEN! Bladet er fotokopieret og ligner meget BD i look, men indholdet er lidt anderledes. For det første er det LvH selv, der skribler HELE bladet og for det andet er bladet mere om gammelt dansk presse og reklamemateriale, der i sin tid komme sammen med filmpremiererne, end det er egentlige film-revs. Men hey, tro nu ik', at det blir kedeligt af den grund, Lars von H er aldrig kedelig at læse!! Og at kunne skue gamle danske plakater som CARNIVAL OF SOULS (der i DK hed Rædslernes Dans) er helt forrygende!! (sjovt nok omtaler Lars, at han så den første gang i London 1990: Well, Lars me ol' matee, do var itte den eneste, der så den i '90 ovre på de der uudforskede øer vest for Hollands kyst! Arhh...). Andre revs bl.a.: GANGSTERPIGE PÅ SEXSTIEN, JAGTOFFER (skal JEG i alt fald checke!!), CHICAGO MASSAKREN, WINNETOU-film (!!!), film med negre der ikke ritti er "negerfilm" men alligevel er det!!, VAMPYREN BANKER PÅ (House Of Dark Shadows) + mere. FILMTOZZEN er på 56 sider og koster vist nok 30 kr., men tag lige og check med lars her på hans emailadresse (og hør om pris og bestillingsadresse).
LARS' EMAILADRESSE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

SCATTER NR. 2
Det næste nye zine er nr. 2 af Jesper Moerchs SCATTER, som må siges at være det bedst udseende danske filmblad nogen sinde (både hvad angår zines og "rigtige" blade!!!). Det er KANON fedt! Vi ved naturligvis godt alle sammen, at et pro layout + flot tryk IKKE nødvendigvis er lig med et godt blad (TRAUMA!!!), men en gang imellem ER det altså fedt at sætte sig med noget, der ligner et rigtigt "filmblad", OG DET SÅ SKRIVER OM SÅDAN NOGLE FILM, SOM DU OG JEG KAN LIDE!!! Herligt!! Bravo Jesper! Af indholdet kan bl.a. nævnes: artikel om H.G. Lewis (selv om det er liiidt underligt og u-interviewagtigt det med at DracuLars interviewer ham, men det HELE er skrevet i fortælleform!!), en orn'lig stak revs af orientalerfilm, forskellige dvd-revs, et rev af STAR WARS-filmen STAR WARS HOLIDAY SPECIAL, som blev lavet til tv lige efter STJERNEKRIGEN kørte i biograferne!!, et feeedt int. med en af bagmænnerne fra alle fans af underlige horrorfilms favoritselskab: Mondo Macabro i England!!! (og jeg er naturligvis HELT UENIG med Jesper i hans anmeldelse af MYSTICS IN BALI!!! Jeg tror, Jesper må ha' haft en dårlig barndom og ikke fået nogen julegaver eller sådan noget, siden han ka' været SÅ afsporet mht. så FABELAGTIG en weirdo trash-horrorfilm!). Men anyway, fedt blad, absolut, og jeg ka' kun anbefale jer at købe det straks! (og skynd jer, Jesper har kun trykt 100 ex!!).
Pris inkl. porto: 50 kr.
Adressen er lissom sidste gang:
sCatter c/o Jesper Moerch,
[adresse slettet i denne blogudgave]

BACK FROM THE GRAVE!!! DET BEDSTE BLAD I TI ÅR!!!
Hvis de to første blade var fede, så bare hold vejret et øjeblik, for HER kommer ÅRETS UDGIVELSE!!! Det FEEEDESTE filmzine siden... ja, jeg ka' dårlig nok huske så langt tilbage i tiden, men altså: BANNED IN BRITAIN nr. 2 er endelig udkommet!!! Yeps, la' mig lige genta' det, for du tror selvklart ikke dine egne øjne: BIB #2 er ude!!! Og ganske helt som nummer 1: 32 faaabelagtige sider, engelsk tekst, med horror, gore, splatter (to udtryk der betyder det samme) og trash!! Ud over det kodylt overgearede indhold, der viser ALLE andre blade hvinende baghjul, så vil forsiden HELT SIKKERT også blive valgt som årets absolut bedste cover ved dette års Danish Filmz Fanzine Awards 2004!!! Alt andet ville da være skandaløst!!
Øh, nå men indholdet: revs af bl.a.: THE DENTIST 1 + 2, EATEN ALIVE, I DRINK YR BLOOD, KING KONG VS. GODZILLA, SOUL VENGEANCE (blaxploitation om en neger, der tar en grusom hævn ved at kvæle folk med sin gynther!!! [en rigtig "lemmedasker" so to speak, ha ha]), VIOLENT NAPLES + en artikel om SLAYER LP'en "Undisputed Attitude". Endvidere er der en feature om min egen favoritfilm for tiden, den fantastiske, fabelagtige, utrolige LADY TERMINATOR fra Indonesien!!! BiB #2 koster kun 25 kr. inkl. porto. Jeg har trykt 20 ex på min laserprinter og har bestilt resten af oplaget hos trykkeriet ovre på Fyn, så bestil bare med det samme: de første får så laserprint-udgaven (med det samme) og resten fotokopi-udgaven, som gerne skulle være mig i hænde i løbet af en uges tid! Nr. 1 er helt udsolgt!
BANNED IN BRITAIN
c/o Jack Jensen, [adresse slettet i denne blogudgave]
(husk endelig ikke at bruge min gamle Poste Restante-adresse, da jeg for længst er ophørt med at bruge den!).

FLERE NYE ZINES:
Ud over de ovennævnte tre er der også to på vej, faktisk lige på trapperne: Nils Markvardsens EXTASE #2 skulle gerne komme inden jul og efter sigende være virkelig fedt. Jeg har hørt lidt om indholdet, men ved ikke, hvor meget der indtil videre er hemmeligt, så du må bare vente og se!
Henrik Larsens OBSKURIØST nr. 9 er osse lige om hjørnet med bl.a. feature om heavy- og thrash metal fra 80'erne!! Der er osse noget om nogen kedelige Tarzan-film (HL's eget udsagn) og andre underlige ting. Som den eneste anmelder Henrik stadig fanzines. Prisen blir 30 kr. inkl. porto.

FILM DU SKAL OG BØR CHECKE!!!
I SCATTER #2 kan du læse om den fabelagtige engelske zombiefilm SHAUN OF THE DEAD, som er lige ved at udkomme på dansk dvd (check endelig først, om der er lisså meget ekstramateriale med som på den engelske, dén er nemlig LOADED!!) og du BØR virkelig købe denne film, den er VIRKELIG fed!!

Til slut ska' jeg osse lige nævne, at der er et par nyheder på min hårdkogte hjemmeside for kriminallitteratur (bl.a. en orn'lig stak EDGE-bøger og den MEGET sjældne rå og blodige serie FOX!! Køb, køb, køb!!!).
www.home.no/hardboiled

Jeg leder forresten også lige efter et par indonesiske film på dansk video: Hvis der er nogen, der ligger inde med enten THE INTRUDER (aka Rambu - og altså IKKE dén af Scott Spiegel!) (fra Hollywood Home Video) af Jopi Burnama eller/og LADY EXTERMINATOR (fra Video International), så sig endelig til. Jeg køber hellere end gerne (til en fornuftig pris dog!). Den første har Søfte-Frank engang anmeldt i BD og I behøver ikke gøre mig opmærksom på det; jeg HAR spurgt og han har den ikke længere.

Og SS! nr. 5??? Tja, ska' vi med lidt go' vilje håbe på engang i januar!!!(???)

Anyway, det var vist det hele for denne gang. Nogle gange tar det jo lidt tid, før jeg orker at opdatere nyhedsbrevet, så derfor: GO' JUL, GODT NYTÅR, GLÆDELIG PÅSKE, GO' SOMMER og HAPPY HALLOWEEN!
Yours in gore
Jack J

PS: Hvis der er nogen, der (lissom Mads Jensen!) ikke længere ønsker at modtage dette nyhedsbrev, så mail mig lige, så blir I slettet med det vons.

No comments:

Post a Comment