Thursday 25 August 2011

STAY SICK! NYT #3

[Nyhedsbrev oprindeligt sendt til køberne af STAY SICK! magazine / ingen udgivelsesdato men omkring 2002/03]



SS!-NYT #3/nyhedsbrev til læserne af STAY SICK!
Kære STAY SICK!-læser,
Det er med stor beklagelse, at jeg må meddele, at filmbladet STAY SICK! desværre må lukke. Jeg har revideret mit liv og indset, at alle de mange timer, dage og år brugt på værdiløse og umoralske affalds-film har været en stor fejltagelse. Hvordan jeg har kunnet forspilde mit liv på den måde, når jeg i stedet kunne have brugt tiden på så mange gode og sunde interesser, forstår jeg ikke nu. Jeg kunne have lært at danse folkedans, spille violin eller have samlet på frimærker, konkylier eller postkort med motiver af Storebæltsfærger. Almindelige interesser, som almindelige friske unge mennesker kan dele med hinanden uden at få mistroiske blikke, når man ved en familiesammenkomst uforvorent kommer til at ytre, at man altså godt kan lide at se film om teenagere, der blir jagtet af en sindssyg spasser med en motorsav. Åh ve, åh ve... åhh gråd og tænders gnidsel... jeg vil nu lægge mig på et fortov og vente på, at et klaver skal falde ned på mig. Farvel.

Arhh, ha ha, hvor morsomt!! Du fik et chok, ikke sandt? Ha ha ha... Næh gamle dreng (eller tøs), bare tag det roligt, hvad skulle Skandinavien dog gøre uden STAY SICK!?? (at de så ikke rigtig har opdaget det endnu i Norge og Sverige er så noget andet, men jeg arbejder på sagen!!). Og nu... altså NU... er det næste nummer lige om hjørnet!!! Yeps, amigo, STAY SICK! #4 er endelig ved at blive afpudset og datoen for afsendelse til et trykkeri hedder FØRSTE JUNI!!! Hvor længe det så tar, før jeg får det tilbage fra trykkerne, ved jeg ikke, men så længe ka' de vel ikke stå og nosse med det!!
Egentligt sku' det meste af indholdet ha' været hemmeligt lige indtil bladet kom, det ka' jeg bedst li', meeen hva' pokker, her er en lille omtale af noget af indholdet:
Stor artikel om Månebase Alpha
Pyskotroniske film fra Tyrkiet!!
Hongkong-film!!
Blacker than YOU will ever be - Blaxploitation
Obskure Robin Hood-film
Madopskrifter
Komplette Corben og Wrightson-indekser
Anden del af "Stenbroens psykotroniske helt" om Poul Nyrup
Brevkasse (med rigtige breve!!)
Film baseret på rigtige serial killers
Bogsektion
Fanzinesektion
STAY SICK!-skribenternes Top 13!!
Torpedo 1936
Og så er der et fedt interview med Rune T. Kidde (af Frank Brahe)
Vi har gravet producenten af Poul Nyrups film frem og interviewet ham på en bodega i Rumænien
Og vi har et SUPERGEIL interview med danske Michael Porel, som siden 1960'erne har boet i USA og som i mange år var Roger Cormans assistent, bagmand for mange A.I.P.-film (bl.a. Bloody Mama, Foxy Brown, Count Yorga), ven med Elvis, og som er manden vi kan takke for at Mad Max blev distribueret i USA (og dermed Danmark). Og hvis du ser blaxploitationfilm, så kender du helt sikkert også historien, om at Pam Grier blev opdaget ved at hun arbejdede som telefondame hos filmselskabet, og da man stod og manglede een til en rolle, spurgte man da bare hende. Well, det var POREL, der kom med idéen at spørge hende og det er dermed ham (mere eller mindre), vi kan takke for Pam Grier!!! (Michael Porel anmelder også film i både STAY SICK! og OBSKURIØST).
...Alt det og meget mere kan du læse om i det nye STAY SICK!!!! Yeps, der er virkelig noget at se frem til denne gang, og derfor blir nr. 4 også lidt større end sidste gang. Jeg sidder og prøver at få bladet til KUN at fylde HUNDREDE OG TYVE SIDER!!! Prisen ryger derfor en smule op, nemlig til en 50'er (inkl. porto), så hvis du kun har en halvtresser til sjov og spas i juni måned, så glem de andre blade og koncentrer dig om det nye SS!!!
De første tyve (dvs. 20 - ikke tyve(knægte) ha ha!), der bestiller (og betaler), får en dejlig gave med bladet!!!
Prisen i Sverige, Norge og Dansk Vestindien er også 50,- kr. (eller 7 euro) og du må gerne betale i svenske eller norske kroner (danske mønter er ok, men jeg tar kun imod sedler, når det gælder ikke-dansk valuta).
ANDRE NYHEDER (OM END MINDRE VIGTIGE, HA HA) PÅ FILM-ZINE-SCENEN:
Vi oplever lige nu intet mindre end et fedt filmfanzine-forår ud over det sædvanlige!! Først kom FRANKS HERMETISKE GARAGE (adresse i sidste nummer af SS!-NYT), og nu her for en lille måneds tid siden er så Nils Markvardsens blad eXtase (og ikke "X-TASE", som jeg skrev i #1!) udkommet. Sidstnævnte har man jo næsten ikke kunnet undgå at bemærke med alle de omtaler, der har været i pressen og med Nils i FILMLAND (radioudgaven) og alting. Herligt!
eXtase kan købes fra Nils på emailadressen:
[adresse slettet i denne blogudgave]
og koster en 50'er.
Det nyeste zine, der er udkommet, er så Thomas Winthers debutnummer af bladet NYARLATHOTEP (udtales faktisk lettest, hvis du siger det på engelsk!), et blad udelukkende om H. P. Lovecraft på intet mindre end 84 sider!!! Jeg vil ikke nævne indholdet i detaljer, for Thomas har sendt mig en lille reklame, hvori det hele står og som jeg bringer til slut her i nyhedsbrevet.
Det næste, der er lige på trapperne (VIRKELIG "lige på trapperne": det kommer lige her i weekenden!!), er Henrik Larsens OBSKURIØST #5/6, som denne gang er vokset til 48 sider!! Blandt indholdet kan nævnes: "Bjørn Lomborg Bio" (dvs. naturen tar hævn-film!!), en stor anmeldelsessektion med Peter Cushing-film, en fed feature på Erol Tas (den værste skurk i tyrkisk film!!), fanzine-revs, Kleopatra-film, et interview med Frank Brahe (gee, what's the world coming to!!) og netop som man troede, at Lars von H helt havde forladt fanzine-skriblerierne, vender han tilbaws igen med en lang artikel om "Morder-nattens rare snushanereporter"!! Og så får vi også slutningen (og del 1 igen) af Caspar Vangs lange, dybdeborende feature om Quatermass-serien. Blandt skribenterne denne gang har Henrik bl.a. scoret en hel masse fra Erwin Neutzsky-Wulff, hvilket nok sku' garantere en stak bestillinger fra Wulffs disciple, hæ hæ!!
OBS #5/6 udkommer som sagt i den kommende weekend, koster 50,- kr. inkl. porto. og kan bestilles enten fra:
Henrik Larsen
[adresse slettet i denne blogudgave]
email: XXX
eller du kan også købe det gennem Stay Sick! på den sædvanlige adresse. Hvad med at bestille både det nye OBSKURIØST og STAY SICK! Send en 100-krone og modtag bladene oafhængigt af hinanden, når de udkommer!!

Endnu et blad, der ligger klar til udgivelse, er Lars Kramhøfts filmzine FORDÆRV (Lars udgiver i øvrigt også tegneseriebladet HOUSE OF THE REANIMATOR, nr. 3 er på vej). Bladet er færdigt, men ikke trykt og hvornår det udkommer, ved jeg ikke.
ABSURD ser ud til at være en død sild.
Der er kommet et nyt Internet-filmblad, der hedder 16:9, men hvorvidt det kommer til at have nogen interesse for fans af psykotroniske film, kan jeg ikke sige. Nr. 1 ser MEGET mainstream ud!! Så vidt jeg husker, er adressen: www.16-9.dk (eller noget i den stil!).
De af jer, der også lytter til ordentlig musik (garage, punkrock osv.) og som stadig begræder Simon Nielsen og Lars Krogs zine MOSHABLEs bortgang, kan nu godt tørre øjnene, for Simon og Lars (og nogen andre) er nu begyndt at lavet et nyt blad, ikke i papirform, men på nettet. Bladet hedder Lowcut, det ser rigtig godt ud og kan findes på www.lowcut.dk. De har også en filmsektion. Check it out.
Det sidste blad, jeg vil omtale, er BANNED IN BRITAIN, som altså endelig ER på vej (en 3.-del ligger klar). Zinet blir udelukkende splatter, gore og trashfilm. Alt sammen på engelsk og på ca. 30-40 sider. Prisen blir 25 kr. ink. porto. Bestil nu (fra SS!-adressen), og få det før alle andre! Forventet udgivelse i løbet af sommeren.
Hvis du bor i nærheden af en T&P Musik-forretning, så sælger de altså for tiden The Texas Chainsaw Massacre (Motorsavsmassakren) til sølle 25,- på dvd med masser af ekstramateriale, så køb den endelig, hvis ikke du har den!! Og fanderme om ikke man osse ka' købe Motörheads "Ace of Spades" album på cd til motherfukking usle 10,- kroner!!! Hvis du har bare den mindste smule forstand på god musik, så... køb, køb, køb!!! Og når studieværterne i Boogie (eller måske er "Bogey" mere passende??) udråber Carpark North til at være det fedeste rockband i Danmark, så har jeg bare lyst til at græde snot!!!

Ok, det var vist det hele for denne gang. Jeg gir lige et praj, når SS! ligger klar. Hvis du vil være sikker på at få bladet så hurtigt som muligt, så kan du godt bestille med det samme (penge med bestilling, tak!), men jeg garanterer altså ikke for, hvor længe trykkeriet er om det, men det sku' vel ikke tage så længe. Prisen er som sagt på 50,- kr. inkl. porto.
Adressen er som altid:
STAY SICK
c/o Jack Jensen
[adresse slettet i denne blogudgave]

Jeg har stadigvæk følgende på lager:
STAY SICK! # 1 og 3
OBSKURIØST #4
30,- kr. pr. stk. inkl. porto.
2 stk. for en 50'er.
BiB #1 og SS! #2 er udsolgt.

Ha' det godt og se nu at komme lidt udenfor og få lidt frisk luft, osse selv om det er fristende bare at hænge foran flimmeren og læse obskure filmblade!!!
Yours in gore
Jack J

NB: Dette nummer af SS!-NYT sendes også til nogle af Henrik Larsens emailmodtagere og hvis nogle af disse (eller nogle fra min egen adresseliste, hø hø) af underlige grunde ikke ønsker at modtage fremtidige numre af nyhedsbrevet (what are ya? Stupid?), så mail mig lige, så blir I slettet (og grint af).

OG SÅ GIR VI ORDET TIL THOMAS WINTHER:
Hej.
Så er mit fanzine om horror forfatteren H.P.Lovecraft blevet færdig. Det eneste der mangler er at jeg får hentet de sidste eksemplarer hos trykkeren. Det er blevet trykt i et oplag på 200stk (nummererede), så meld dig hurtit og få et lavt nummer.
Bladet er i A5 og på 84 sider, fyldt med artikler og noveller. Indholdet er som følger:
LOVECRAFT BIOGRAFI: Hvem var manden bag historierne, og hvilket liv var det han levede.
NYARLATHOTEP Lovecraft novelle om den mystiske fremmede der kom fra Ægypten og viste folk undere de ikke turde tro.
MAN GJORDE EN FORFATTER FORTRÆD Artikel om filmatiseringer af Lovecraft historier, både de gode og de mange dårlige.
DEN VENTENDE I MØRKET Et Cthulhu epos skrevet af Lars Kramhøft.
DEN FRYGTINDGYDENDE GAMLE MAND Lovecraft novelle om en gammel mand som tre mænd beslutter sig til at røve.
LOVECRAFT SOM ROLLESPIL En gennemgang af rollespillet Call of Cthulhu historie.
LOVECRAFT I MUSIKKENS VERDEN Nogle af musikere der har hentet inspiration i Lovecrafts tekster.
DAGON En af mine ynglings Lovecraft historier, om en skibbruden der havner på et stykke hævet havbund, og her ser ting som ikke var beregnet for mennesket at skulle se.
LOVECRAFT I STREG Artikel om de mange Lovecraft inspirerede tegneserier der er derude.
LOVECRAFT PÅ DANSK En opsumereing af de bøger der er udkommet på dansk indeholdende Lovecraft noveller.
MELLEM DRØM OG MARERIDT Artikel om Lovecrafts forfatterskab.
Prisen for dette blad er 50kr. Send pengene (ikke mønter) til mig, og jeg sender straks et blad til dig.
Jeg har også gang i at lave min hjemmeside om, men det bliver nok først efter eksamen at jeg for alvor får tid til at gøre noget ved det. Men som det er nu har den skiftet adresse til: (her kan der også læses en forsmag på bladet)
http://www.hplovecraft.dk

V.H.
Thomas Winther
[adresse slettet i denne blogudgave]

No comments:

Post a Comment