Sunday 23 January 2011

Virgin Paradise



Dk-titel: Bikini ligaen
Dir: Ron Standen (Kanada, 1987)
Længde: 96 min.
Distro: PolyGram Home Video (DK)
Info: video, fullscreen
Cast: Zuzana Marlow, Charlene Richards, Gloria Gifford.

anmeldt af Jack J
Jeg kan dårligt forestille mig, det kan blive dummere! Bikini Ligaen er en så tåååbelig actionfilm med så billig en produktion og så billige skuespillere, at det overgår alt andet!
Tre studiner låner en lystyacht og tager på ferie i Caribien. Nogle smaragder er havnet på deres båd og nogle fæle banditter vil ha' fat i dem. De to af pigerne vil beholde ædelstenene, men den tredje vil ikke være med og tager derfor istedet hjem til Toronto - uvidende om, at hun ved et uheld har fået smaragderne med i tasken. Banditterne kidnapper de to tilbageblevne studiner, den tredje i Kanada hyrer en privatdetektiv til at klare paragrafferne for sig. Behøver jeg nævne, hvorvidt pigerne kommer fri igen, hvorvidt den ene pige forelsker sig i privatdetektiven og hvorvidt de til sidst får lov til at beholde smaragderne?? Nej, vel!
Filmen introduceres af den ene pige, der sidder i sit soveværelse og læser historien op af sin dagbog til kameraet og igennem filmen bliver der så ca. hvert 10 minut skiftet tilbage til hende, hvor hun fortæller, hvad der nu sker! Stupidt uden lige og hvis der så i det mindste skete noget nogenlunde spændende (eller hvis hun havde taget tøjet af), så... hm... så måske ku' det ha' været næsten tilforladeligt, men hun fremstår som en naiv, fjollet rigmandsdatter-bimbo! Jeg har ærlig talt svært ved at se, om instruktøren har ment, det ville være morsomt, interessant, spændende eller hva' fa'en der så ellers er gået igennem hans hoved (sikkert ikke meget)!!
Ingen af skuespillerne ser ud som om, de er professionelle og produktionen ser som sagt MEGET billig ud! På omslaget loves der med: "Spænding og sex i en herlig blanding..." men jeg ku' hverken få øje på spænding eller sex! Ingen rigtige action (endsige gore-) -scener what so ever og ikke det mindste glimt af en enkelt lillebitte blottet brystvorte ka' det blive til, men ok; man må dog lade, at Virgin Paradise er god for et grin! Et godt grin, over hvor ELENDIGT det altså også kan gøres i filmverden. Udtrykket "SKODFILM" blev udelukkende opfundet til at beskrive denne film!!!
Hvis nogen på noget som helst tidspunkt forsøger at få denne film udsendt på dvd, så skal jeg personligt cykle over til dem og langsomt kværke livet ud af dem med mine bare hænder!

No comments:

Post a Comment